Tento díl je pro mě speciální, týká se totiž copywritingu, který je v AITOMu mým denním chlebem (ne tím okoralým, spíše tím s voňavou a křupavou kůrčičkou). Copywriter píše texty, které prodávají, přesvědčí a navnadí, copywriter musí mít přehled a oplývat uměním vcítit se do druhých, aby svými texty udeřil hřebík přímo na hlavičku.
Web bez kvalitních úderných textů nefunguje. Copywriteři jsou tu od toho, abyste na webech nemuseli číst: Vítáme Vás na našich stránkách! Vznik naší firmy se datuje od roku 1999, jsme flexibilní, dynamicky se rozvíjející se firma (víme o čem je řeč?). Protože jde to i jinak, lépe, živěji a poutavěji. Přece je nesmysl zaplácnout si cenná místa pro vyhledávače uvítáním na stránce. Copywriteři jsou tu také od toho, že si umí zjistit, jaká slova vtáhnout do textu, aby byl co nejlépe optimalizovaný pro vyhledávače.
A kde můžete na copywritery narazit? V online agenturách, na volné noze nebo ve velkých firmách, kde se pisálkové starají o texty na webu jejich aktualizace nebo správu sociálních sítí.
Než začnu psát
Než se copywriter pustí do psaní textu, musí mu být zodpovězeno mnoho otázek, ty základní jsou:
- pro koho píšu?
- co je cílem mého textu?
- jakou formu má budoucí text mít?
V minulých dílech jsme spolu prošli tím, jak najít klíčová slova, díky kterým vás vyhledávače najdou, budováním zpětných odkazů a webovou analytikou. A tím jsme zdaleka neskončili. I pro copywritera je dost důležité mít vhled do všech disciplín online marketingu, protože jako v životě, tak i v online světě souvisí vše se vším.
Co nemá copywriter rád?
Copywriter nemá rád pravopisné chyby, oslovení Vám s velkým v, podmiňovací způsob, slova, která zavání klišé a zoufalství při hledání slovního spojení, které všechny odbourá. (Mohu si prosím vymyslet nové slovo a vy ho pak dáte do pravidel českého pravopisu?). Chvíle, kdy nepřichází inspirace a chvíle kdy se bez zaklepání objeví a vy stojíte v přeplněné tramvaji a nemáte tužku, papír ani chytrý telefon.
Píšu, tedy jsem. Tento článek věnuji především všem tetičkám, babičkám a rodinným příslušníkům, kteří se mě při jakémkoliv setkání ptají: A co to vlastně děláš?
Přečtěte si předchozí díl: Linkbuilding je prací trpělivou: díl VI.