Vlastnosti heatmapy
- Obecně slouží k testování a vylepšování použitelnosti webu (můžeme analyzovat správnost rozložení stránek, tedy layoutu)
- Realisticky ukazuje, co návštěvníka zajímá a co je pro něj přehledné
- Ukazuje, kam se uživatel dívá (vyhodnocuje tedy místa webu, kde nestačí měření statistik pomocí prokliků na další podstránky), respektive kam najede myší
- A/B testování neboli testování různých verzí stránek (můžete například vyhodnotit, jaký typ bannerů a umístění je pro vaše uživatele nejlepší)
Můžete sledovat
- na které prvky webu uživatelé nejvíce klikají,
- kolik času uživatel stráví pozorováním dané části webu,
- kam až uživatele „odscrollují“ myší (tedy zda už není stránka moc dlouhá a uživatelé ji nedočtou),
- pohyb myši uživatele po obrazovce,
- pohyb očí uživatele při procházení webu snímáním oční kamerou.
Vzhledem k tomu, že na vytváření webových aplikací neexistují žádné normy (existuji pouze nepsaná pravidla, která však pro danou cílovou skupinu nemusí nutně platit), může heatmapa jednoduše a určitě odhalit nedostatky grafického návrhu webu.
Příklady heatmap
Placené
Zdarma
Obecně nelze říci, který nástroj je nejlepší. Záleží na individuálních potřebách financovaného projektu.