K čemu vám bude získání patřičného ocenění?
Pokud bude váš web v jakékoliv soutěži oceněn, získáte především:
- PR v mediích, které nemusíte zaplatit,
- zvýšení prestiže své značky,
- celkové zviditelnění svého přístupu oproti konkurenci,
- vetší důvěru návštěvníků vašich webových stránek.
Nejprestižnější soutěže tohoto oboru
Web TOP 100
- Webová adresa: webtop100.cz
- Za soutěží stojí známý a uznávaný dobryweb.cz
- Odborná porota hodnotí na základě stanovených kritérií
- Hlasuje se v 11 oborových žebříčcích a jednom speciálním žebříčku
Křišťálová lupa
- Webová adresa: kristalova.lupa.cz
- Za soutěží stojí renomovaný internetový portál lupa.cz
- Pořádaná od roku 2006
- Hlasuje veřejnost i odborná porota
IEA
„Nejefektivnější internetová řešení“
- Webová adresa: iea.cz
- Má za cíl najít internetová řešení dle konkrétních výsledků a úspěchů (zjednodušeně porovnává obchodní úspěch řešení vůči vynaloženým prostředkům)
- Hlasování probíhá v okruhu odborné poroty
- Vítězí zejména opravdu „novátorská“ řešení
Web roku
- Webová adresa:webroku2010.cz
- Prozatím proběhl první ročník 2010 jako zvláštní kategorie soutěže živnostník roku
- Porota hodnotí na webu přístupnost, grafickou stránku, technické zpracování a optimalizaci (ovšem dosti stroze na základě S-Rank, Page-Rank a zpětných odkazů, což může být značně zavádějící, pokud se vůbec optimalizace jako taková dá objektivně posoudit)
Shop roku
- Webová adresa: shoproku.cz
- Vyhlašuje ocenění výhradně pro internetové obchody v daném oboru
- Na internetu od roku 2008
- V soutěži nezasedá odborná komise, ale hodnotí pouze sami zákazníci, kteří hodnotí konkrétní e-shopy
- Soutěž hledá kvalitní e-shopy z pohledu:
- spokojenosti zákazníků (cena popularity),
- poskytovaných služeb (cena kvality – uživatelé hodnotí svoji zkušenost s nákupem, v dobrém povědomí vám obdobně může pomoci i služba „Ověřeno zákazníky“ od heureka.cz)