V dnešní době využívá sledování statistik návštěvnosti webových stránek pomocí nástroje Google Analytics většina firem a provozovatelů webů. Těm, co se takovým sledováním statistik doposud nesetkali, ale chtěli by to změnit, by mohlo několik prvních tipů do začátku přijít vhod.
Google Analytics je služba, která zcela zdarma umožňuje velice rozsáhlé sledování návštěvnosti vašich webových stránek. Zároveň je nepostradatelným pomocníkem při sledování úspěšnosti a průběhu vašich kampaní, při kterých využíváte například PPC (Sklik.cz, AdWords), srovnávače, jako je třeba Zboží.cz, či placené katalogy, jakými jsou Firmy.cz apod.
Jak se ke službě Google Analytics přihlásit?
Pro přístup na Google Analytics je potřeba mít založený účet Google.
- Pokud takový účet nemáte, můžete si jej poměrně snadno vytvořit zde.
- E-mail a heslo, které při registraci účtu uvedete, budete využívat i pro přístup do GA.
- Po registraci obdržíte ověřovací e-mail, který je třeba verifikovat.
- Registraci nového účtu potvrdite kliknutím na odkaz uvedený v zaslaném e-mailu.
Váš administrátor musí následně do vašich stránek implementovat potřebný měřicí kód a statistiku vám nasdílet.
- Od té chvíle budete pro vstup do přehledu statistik návštěvnosti vždy využívat stránku http://www.google.cz/analytics.
- K přihlášení slouží modrý „banner“ vpravo nahoře.
- Přihlásíte se pomocí e-mailu a hesla, který jste zadali při vytváření účtu Google.
- Zobrazí se vám domovská stránka, kde si pro zobrazení statistik stačí zvolit a kliknout na vámi monitorovanou stránku.
- Dostanete se do samotného přehledu statistik webu, kde můžete průběžně sledovat návštěvnost. Mějte však na paměti, že se statistika zobrazuje s jednodenním zpožděním.
Možnost sdílení statistik s dalšími uživateli
Chcete-li sdílet statistiku s dalšími vybranými uživateli, stačí otevřít stránku se statistikou a kliknout na ikonu nastavení v podobě ozubeného kolečka vpravo na oranžové liště.
Zobrazí se vám nabídka nastavení s názvem „Profily“. Pro správu uživatelů je zapotřebí zvolit v nabídce záložku „Uživatelé“. V přehledu vidíte všechny uživatele oprávněné k přístupu do statistik návštěvnosti vašeho webu a jejich oprávnění (role).
Zde také můžete spravovat stávající uživatele a přidávat uživatele nové. K tomu slouží tlačítko „Nový uživatel“ vlevo. Vyplňte e- mail účtu, se kterým chcete statistiku sdílet. Zvolte roli „uživatel“ nebo „administrátor“. Uživatel může ve statistikách pouze číst, ale nemůže s nimi dále více pracovat.
Proto je pro sdílení statistik například se specialistou na internetový marketing vždy zapotřebí nastavení role „administrátor“. Po uložení je statistika ihned zpřístupněna.