Ve škole do nás vtloukali
principy marketingového mixu a populární 4P (product, price, promotion,
placement), na kterém marketing doslova stojí. Ale vše se mění tempem
závodníka, v marketingu a na internetu obzvlášť. Nemyslíte, že už se mnohé
přesunulo jiným směrem, na internet? Tisíce webových stránek, textů, profilů na
sociálních sítích, e-shopů a neodolatelných nabídek.
Poslání online marketéra?
Dát věcem na internetu řád, pomoci klientovi, aby se na internetu neztratil a
vyhledavače ho nekatapultovali na pozice, kam ani slunce nesvítí. Jako klasický
marketing má i ten online vlastní zákonitosti a postupy. Může mít online marketing
rovněž svá magická 4P? Proč ne!
Nová 4P online
marketingu
Prezentuj své
klienty na webu, jak nejlépe dovedeš!
Piš čtivé, úderné
a neotřelé texty!
Počítej
návštěvnost stránek a plať za proklik!
Panuj na
sociálních sítích a komunikuj!
Online marketing není vůbec
sci-fi, i jako laik můžete práci online marketéra hravě zaregistrovat. Jeden příklad
za všechny. Hledáte triko na svém oblíbeném e-shopu, vybíráte, ale nakonec ze
stránky odcházíte s nepořízenou. Poté si zkontrolujete svůj profil na
Facebooku a triko, které jste si prohlíželi v e-shopu, na vás najednou
vyskočí buď přímo na zdi, v podobě doporučeného příspěvku, nebo
z postranní lišty. A že zrovna tohle triko, řeknete si. Chytrá mašinka,
pozná co se mi líbí a navíc má vkus. Marketéři by spíše řekli dobře nastavený
remarketing. I to je prací online marketéra!
Více ze světa online
marketingu příště!