Zvýšila se mi díky nové kampani či změně grafiky návštěvnost, kolik nových návštěvníku na mou stránku přišlo a odkud? Odpovědět umí Google Analytics.
Hned v prvních dnech jsem byla zasvěcena do fungování tohoto nástroje. V AITOMu je přes analytiku machr David, který má rozhled a rozhodně neztrácí čas. Mimo svou práci píše se svým kamarádem blog o webu a marketingu Ztráta času. Pěkný název, ne že by jeho psaní byla. Při našem školení jsem byla doslova v šoku. Proč? Google o mě ví téměř všechno a o vás taky!
Používat a těžit z Google Analytics může kdokoliv, je totiž zadarmo. Podrobných návodů, jak propojit Google Analytics s vašimi webovkami, je na internetu hojně, ode mě dnes lehce polopatě. Vstoupíte na stránky Google Analytics a vytvoříte si účet, po dokončení obdržíte sledovací kód, který umístíte do zdrojového kódu vašich stránek. Hotovo? Od této chvíle sbírá Google Analytics data z vašeho webu.
Proč potřebujete sledovat data v Google Analytics? Protože vyčmucháte:
- kolik návštěvníku přišlo na váš web v časovém období, které si zvolíte, za den, měsíc, rok,
- jak zákazníci reagují na kampaň nebo změnu vašeho webu, porovnáním dvou časových období, např. měsíců,
- kdo na váš web chodí, jsou to převážně ženy, muži, jakého věku a z kterého kraje?
- z jakého zdroje návštěvnosti zákazníci přišli, bylo to přirozeného vyhledávání, placené reklamy, newsletteru nebo Facebooku?
- jak se návštěvníci chovají, po jakou dobu vydrží na vaši stránce, kam pak pokračují,
- pokud máte e-shop dozvíte se, kolik z celkových návštěvníků e-shopu u vás ve finále nakoupí.
A to je pouze základní výčet, pro každé podnikání se hodí sledovat jiná data, kombinovat je, a díky tomu najít mezery, které vás brzdí. Google Analytics se budeme věnovat i v dalším díle a to i s praktickými ukázkami!
Přečtěte si předchozí díl: Rozklíčujte klíčová slova v Collabimu: díl III.