Co umí nástroj Google Analytics Enhanced Ecommerce?
Nástroj Google Analytics Enhanced Ecommerce je novinkou, díky které odhalíte detailní informace o tom, jak se návštěvníci vašeho e-shopu chovají. Dozvíte se, které produkty zákazníci nejčastěji přidávají do košíku nebo jaký konkrétní produkt se zákazníkovi nejčastěji zobrazil. Můžete sledovat souvislost mezi chováním uživatele a produkty od začátku až do konce nákupního cyklu a to na úrovni jednotlivých produktů nebo agregovaně až v pěti produktových kategoriích.
Seznamte se s nástrojem Google Analytics Enhanced Ecommerce a zjistěte míru opuštění košíku a jiných částí objednávkového procesu v rámci vašeho e-shopu. Naučte se pracovat s tímto nástrojem a využijte získaná data k nalezení chyb a nedostatků vašeho e-shopu, jejich následné opravě a zlepšení.
Rozdíly mezi moduly Ecommerce a Enhanced Ecommerce
Modul Ecommerce je známý a většina majitelů e-shopu ho aktivně užívá. Nástroj vám ale zobrazí pouze informace o objednávce, nerozděluje však samotnou objednávku na kroky v rámci nákupního cyklu, jako to dělá Enhanced. Ten je skvělou nástavbou modulu Ecommerce. Díky modulu Enhanced Ecommerce tak oddělíte ty zákazníky, kteří na vašem e-shopu chtěli nakoupit, ale z nějakého důvodu nákup nedokončili od těch, kteří nákup dokončili v pořádku.
Modul Enhanced Ecommerce v praxi
V náhledu z nástroje naleznete cenné informace o objednávkách, celkový konverzní poměr e-shopu, přehled o tržbách i vývoj konverzí v čase. Sami si můžete nastavit vlastní přehled a vytvořit vlastní segmenty zobrazení a tak zjistit údaje, které pro vás budou přínosem.
Statistiky si vytvoříte kliknutím na + Přidat segment. Díky všem těmto informacím, toho budete o svých nakupujících vědět mnohem více, a proto můžete lépe reagovat a nabídnout jim to, co hledají.
Analýza chování nakupujících
Tento modul vám zřetelně ukáže, kolik zákazníků si přidává zboží do košíku, zobrazuje si produkty a vytváří objednávky.
Jaká užitečná data modul nabízí?
Všechny návštěvy – žádná aktivita při nákupu
Návštěvy se zhlédnutím produktů – žádné přidání do košíku
Návštěvy s přidáním do košíku – opuštění košíku
Návštěvy s navštívením pokladny – opuštění pokladny
Návštěvy se vstupem v transakci – návštěvy s transakcemi
Analýza chování ve službě Checkout – chování při platbě
Chování při platbě vám může odhalit nedostatky v objednávkovém procesu. Složitý objednávkový proces vás zcela jistě připraví o mnoho objednávek, a tím i o peníze. Vzorec je jednoduchý, čím je objednávkový proces pro zákazníka složitější a delší, tím více zákazníků cestou ztratíte.
Proto je důležité přizpůsobit celý objednávkový proces pro zákazníky co nejpřívětivěji a udělat ho co nejjednodušší. Díky analýze chování v košíku zjistíte, kteří uživatelé opustili nákupní košík nebo stránky opustili při rekapitulaci objednávky.
Výkon produktu
Tento modul vám pomůže odhalit zajímavé informace jako statistiky tržeb, unikátní nákupy, průměrný počet produktů prodaných v rámci jedné transakce a další.Produkt si také lze rozkliknout a sledovat další data. V detailu produktu naleznete i možnou variantu produktu. Po rozkliknutí produktu můžete jednoduše sledovat statistiky jednotlivých produktů.
Zjistěte, proč vaši zákazníci nedokončí objednávku, vylepšujte svůj e-shop, mějte přehledný celý objednávkový proces a hlídejte cenná data. Analytický nástroj Google Enhanced Eccommerce vám s tím pomůže a usnadní vám práci.