Google Analytics přidal minulý týden dva nové užitečné moduly. První modul se jmenuje aktivní uživatelé a druhým je skupinová analýza. Pojďme se podívat, v čem vám nově získaná data pomohou.
Modul aktivní uživatelé je nyní mnohem přehlednější
Tento modul jste mohli užívat v Google Analytics vždy. Novinkou je, že je nyní mnohem přehlednější, a navíc dostal nové pojmenování dle aktivních uživatelů (active users). V modulu můžete segmentovat unikátní zákazníky a cílit na ně svou reklamu. Cykly unikátních návštěvníku jsou rozděleny na časové jednotky jako: den, týden, 14 dní a měsíc. Tato funkce se tváří jako novinka na Google Analytics, ale vlastně to je pouze upravená a přesunutá funkce, která byla dříve umístěna v sekci Akvizice.
Skupinová analýza: sledujte vracející se uživatele
Cohort analytics a nebo-li skupinovou analýzu naleznete v sekci Cílové publikum.
Jak kohorty fungují? V prvním sloupci máte možnost nastavit konkrétní časový úsek (den, týden, měsíc), který vám ukáže kolik unikátních návštěvníků navštívilo web v daném období. V dalších sloupcích uvidíte, kolik návštěvníku se na váš web vrátilo v následujícím časovém úseku.
Kohorty lze nastavit dle:
– velikosti vymezené skupiny (den, týden, měsíc)
– metriky (návštěvy, tržby, transakce a další funkce)
– období (do 3 měsíců)
Jak využít získaná data?
Data jsou užitečná pro kontrolu nákupního procesu, ihned vidíte, zda se zákaznici na váš web vrací a navíc v jakém časovém úseku. Tyto informace jsou zdrojem důležitých informací pouze pro některé e-shopy, u kterých nákupní proces hraje důležitou roli.
Příkladem může být e-shop s dětskými plenami. U tohoto produktu máte možnost zjistit, že se vám zákazníci vrací obvykle po 5 týdnech. Sledujte data v Google Analytics a snažte se pochopit chování uživatele, které si pomoci skupinové analýzy utřídíte do jednotlivých uživatelských skupin.
Modul není zajímavý pro každého
Moduly jsou svým užitím velmi specifické a určitě nejsou zajímavé pro každého. Tvorba kohort nebyla v minulosti v nástroji Google Analytics jednoduše použitelná. Pokud už ve vašem Analytics máte možnost data díky výše uvedených modulů sledovat, určitě to vyzkoušejte, nebo se s námi podělte o vaše zkušenosti s touto novinkou od Analytics.