Nové reklamní formáty Instagramu
Instagram minulý týden představil nové plnohodnotné reklamní formáty. Nově bude možné doplnit každý obrázek o tlačítka k přihlášení se na webu (Sign Up, Learn More), nákupu (Shop Now) a stažení aplikace (Install Now).
Do konce června budou Instagram Ads testovat marketéři ve Španělsku. Instagram plánuje, že všechny formátu bude možné nakupovat do konce roku po celém světě, včetně ČR.
Instagram plánuje také těžit ze spojením z Facebookem a z dat, která lidé Facebooku svěřují. Do konce roku bude možné reklamy zacílit podobně, jak jste zvyklí z Faceboku na základě sociodemografických kritérií. Reklamu na Instagramu může využít jakákoli společnost, důležité je pouze nabídnout dostatečně vizuálně zajímavý a kvalitní obsah.
Zajímavosti o Instagramu
Instagram je největší vizuální sociální sítí na světě. Uvádí, že celosvětově má více než 300 milionů fanoušků. V Čechách je to méně, aktuálně se odhaduje přes 116 000 českých a slovenských uživatelů. Sociální síť umožňuje sdílet obrázky a videa.
- 41 % uživatelů je ve věku 16 – 24
- 51 % uživatelů jsou muži
- Téměř polovina uživatelů používá Instagram denně (49 %)
- Fotografie získávají o 36 % více liků než videa
- Každý den uživatelé po celém světě vloží 70 milionu nových fotek, které každou vteřinu získávají 8 500 liků
Kup si mě na Pinterestu
Novinku připravuje také druhá největší „obrazová“ síť Pinterest. Během několika týdnů uvede do zkušebního provozu v USA provozu tlačítko „Buy It“ – Kup si to!
Tlačítko je možné doplnit k tzv. Rich Pins – tedy „špendlíkům“, které obsahují další doplňující informace (jako je odkaz na webové stránky či e-shop, cenu, dostupnost apod.) Pokud tuto podmínku splňuje, můžete tlačítko získat velmi snadno. Stačí přidat několik řádků kódu. Pokud aktuálně využíváte aplikace Shopify nebo Demandware, můžete o přidělení tlačítka zažádat prostřednictvím těchto aplikací.
Pinterest bude alespoň zpočátku pečlivě vybírat a tlačítka přidělovat. Zažádat i o ně lze zde. Zatím pouze v rámci Spojených států. Tlačítko bude moc získat zdarma a zaplatit kartou přímo přes aplikaci. Pinterest nákup ale jen zprostředkuje a za zpostředkování nebude vyžadovat provizi. Ovšem logistika a administrativa spojená s objednávkou bude pouze v rukou e-shopu.
Zajímavosti o Pinterestu
Pinterest je vlastně virtuální nástěnka. Umožňuje si přímo z webových stránek připnout zajímavý obrázek, odkaz na článek, video nebo jakýkoli jiný obsah.
- 56 % uživatelů jsou ženy
- 65 % uživatelů je ve věku 16 – 34
- Čtvrtina uživatelů používá Pinterest minimálně 1x za týden, další čtvrtina dokonce denně
- Nejvíce pinů odkazuje na blogy (54 %)
- 75 % návštěv proběhne z mobilních zařízení