V České republice je 4,2 milionů uživatelů Facebooku a přibližně 400 000 uživatelů Instagramu. Nicméně podle výzkumné agentury Forrester jsou uživatelé Instagramu 58x aktivnější než na Facebooku a 120x aktivnější než uživatelé Twitteru.
Instagram je nejrychleji rostoucí sociální síť posledních let. Podle výzkumu britské agentury Locowise dosáhl v květnu 2015 průměrný organický růst followerů na Instagramu hodnoty 1,48 %; na Facebooku to bylo pouhých 0,2 %. Podle Josefa Šlerky je na Instagramu zhruba 53 % mužů a 44 % žen a pouze 2 % firem. Už vidíte ten potenciál?
Proč používat Instagram?
Pokud se chcete přiblížit blíže ke svým zákazníkům, být moderním a fresh brandem. Nebo potřebujete nalézt nové zákazníky a nechcete přitom prodělat kalhoty, tak potom je pro vás Instagram vhodný marketingový nástroj. Čím dříve s tímto nástrojem začnete, tím se zvyšují šance na úspěch! Bude čím dál těžší se prosadit.
V dnešní době je přítomnost firmy na sociálních sítích nezbytností. Většina firem je na Facebooku. Ale tato přítomnost je i slabinou, neboť většina uživatelů je přehlcena reklamními příspěvky. Lidé se na sociálních sítích chtějí bavit. A právě proto mnozí uživatelé přecházejí na Instagram, sociální síť založenou na sdílení, komentování a srdíčkování fotografií.
Výhody Instagramu
- Dostanete své produkty blíže k zákazníkům – oproti Facebooku prozatím Instagram nefiltruje žádné příspěvky. A váš příspěvek se dostane k 100% vašich fanoušků (followerů).
- Získáte přímou zpětnou vazbu – nechte své followery hodnotit své produkty, psát na ně recenze (konstruktivní). Každý námět od zákazníka je hodnotný.
- Zákazníci mohu tvořit vlastní obsah – v jednoduchosti je síla. Uživatel vezme mobilní telefon, zaostří, vyfotí a nahraje přímo na Instagram, v rámci sekund. Díky této jednoduchosti je schopen zachytit sílu okamžiku.
- Vizuální obsah – texty jsou minulostí. Budoucností jsou vizuální sdělení. Pro člověka i lépe zapamatovatelné, čímž se zvyšuje šance, že právě váš produkt si zákazník zapamatuje a koupí.
- Náskok před konkurencí – na Instagramu není vaše konkurence. Nebo alespoň ne v takové míře jako na Facebooku. Facebook má dnes každý.
- Lepší cílení – díky hashtagům získáte cílovou skupinu, kterou chcete
4 tipy, jak může značka na Instagramu uspět
1. Individuální přístup
Chybějící reklamní formáty musíte nahradit osobním přístupem ke každému členovi komunity. Může jít třeba o propagaci jejich vlastního obsahu, zpětnou vazbu formou komentáře či „liku“.
2. Obsah a jeho frekvence
Dřív než publikujete fotku, zeptejte se sami sebe, jestli byste jí sami dali „like“. Možná to zní jako klišé, ale vy tu bojujete s vizuálně velmi atraktivním obsahem a musíte zaujmout uživatele během 2 sekund, kdy prochází svůj „feed“ příspěvků. Instagram sice vznikl jako mobilní aplikace, ale to neznamená, že tam musíte publikovat autentické fotky a videa z mobilu. Naopak. Máme vyzkoušeno, že snímky z kvalitních fotoaparátů zajímají lidi výrazně více.
3. Podpora z dalších kanálů
K propagaci využijte newsletter, reklamu na Facebooku, web a nezapomínejte ani na offline. Přítomnost tzv. hashtagů na eventech pomáhá uživatelům, že si je následně vyberou do svých publikovaných příspěvků.
4. Analytika a reporting
Na sociálních sítích platí: dvakrát měř, jednou sdílej. Z dostupných nástrojů využíváme u nás Iconosquare, který sleduje všechny důležité metriky a doplňuje je o optimalizační tipy.
Nevíte si rady se sociálními sítěmi? Zkrotíme je za vás.