Pro vás jako klienta je vždy klíčový výkon kampaně, samozřejmě vždy chcete za co možná nejnižší náklady, dosáhnout co možná nejvyššího počtu konverzí. Při výběru si nikdy nevybírejte jen podle ceny, levný, ale nekvalitní dodavatel vás bude v důsledku stát mnohem víc. Podle čeho si tedy vybrat? Máme pro vás několik tipů, podle čeho porovnat nabídky různých agentur a vybrat si dodavatele.
Certifikovaná agentura
Konkrétně Google se snaží hlídat, aby reklamu v systému Adwords nabízely jen zkušené agentury. Těm pak uděluje certifikaci. Zda agentura certifikaci má či ne, si můžete ověřit zde.
Transparentní komunikace
Nikdo nemá rád tajemství. Pokud vám agentura dělá tajnosti, nejednejte s ní. Pozor, mnoho klientů zaměňuje neupřímnost s požadavkem na osobní schůzku. Naopak, dobrá agentura si osobní schůzku vyžádá vždy. Každý web či e-shop je unikátní, aby agentura dobře pochopila vaše zadání, bude mnohem snazší setkat se osobně, než hrát e-mailový ping pong jen proto, abyste po 14 dnech zjistili, že došlo k nedorozumění.
Na co se ptát?
- Budu mít neomezený přístup ke svému reklamnímu účtu? Co když budu chtít ukončit spolupráci, zůstanou mi reklamní účty? Jediná správná odpověď na tyto otázky ze strany agentury je „ano“.
Profesionalita
Profesionální agentura vám nabídne rovnou vhodné řešení. Nebude chtít po vás, abyste si vybrali reklamní systémy a klíčová slova. Od toho si ji koneckonců najímáte.
Na co se ptát?
- Jaké reklamní systémy mi doporučujete? Reklamní systémy jsou Google Adwords, Seznam Sklik, Facebook Ads a další. Existuje ještě systém eTarget, ten ale mnoho agentur nevyužívá. Například na Slovensku ale je velmi významný. Agentura by vám měla doporučit vhodnou kombinaci a navrhnout, kolik do kterého systému investovat a proč.
- Jak často kampaně měníte a upravujete? PPC funguje formou aukce – čím vyšší je vaše nabídka, tím spíše se zobrazí váš inzerát. Reklamy je tedy třeba kontrolovat často. Součástí správy je nutná optimalizace a ladění kampaní nebo testování.
- A co klíčová slova? Nikdo vám dopředu neřekne, na kolik klíčových slov reklamy cílit. Na to je potřeba analýza klíčových slov. Pokud vám agentura nabídne PPC kampaň na stovky slov bez analýzy, není profesionální a její služby pravděpodobně nebudou kvalitní.
- Kolik mě bude stát proklik? To opět nejde říct dopředu zcela přesně. Dopředu vám může agentura říci jen velmi zevrubnou a orientační cenu. PPC reklamy fungují formou aukce s konkurencí. Dopředu se lze domluvit na měsíčním rozpočtu.
- Můžete změřit konverze z reklamy? Stojí to trochu nastavování, ale samozřejmě to jde. Bez měření konverzí nemůžete vyhodnotit, jestli se vám kampaň na PPC vyplatí anebo ne.
- Garantujete výsledky? Kvalitní agentura si bude za svou prací stát. Existují i agentury, které poplatek za správu odráží od výsledků kampaně.
Cena
Každá agentura si cenu určuje jinak. Nejčastěji se platí měsíční poplatek za správu + kredit v reklamním systému. Poplatek za správu se liší podle počtu klíčových slov a náročnosti práce. Obchod jako například Alza bude mít takovýto poplatek opravdu vysoký. Specializovaný e-shop jako například levnemapy.cz bude mít náklady nižší.
Další služby
Správa PPC nemusí nutně nabízet další služby jako vývoj webových stránek či SEO, ale měla by nabízet doplňující služby týkající se PPC. V AITOMu například nabízíme klientům PPC audit. Díky němu jsme schopni odhalit chyby a potenciál jakékoli kampaně. PPC audit není podmíněný správou PPC – můžete si jej nechat provést čiště pro informaci jako další úhel pohledu.
PPC od AITOMu (aneb jak to děláme my)
O PPC se u nás stará Jakub a Martin. Nejdříve si zjistíme, jak se věci mají. Zda již klient PPC má, případně má alespoň účty v Sklik a Adwords, eTarget již nepoužíváme, protože nebyl dostatečně efektivní. PPC reklamy se snažíme dělat co nejlépe, proto musíme produktu věřit. Nebojíme se malých e-shopů ani netradičních věcí, ale neradi propagujeme něco, co nám připadá neetické (například nebankovní půjčky).
Provedeme pečlivou analýzu klíčových slov. Pokud už analýzu klient má, převezmeme ji a upravíme, ale už ji klientovi nefakturujeme. Proč byste měli za totéž platit dvakrát?!
Ještě než samotná PPC spustíme, ukážeme vám analýzu klíčových slov, včetně orientační hypotetické ceny. Na základě analýzy doporučíme nejvhodnější řešení. Domluvíme se na reklamním rozpočtu a nákladech na měsíční správu, teprve poté začínáme reklamy tvořit. Jako klient máte neomezená přístupová práva, která vám zůstávají, i když dodavatele změníte.
Reklamy pravidelně kontrolujeme, pokud se někde objeví problém, hned o tom víme a pracujeme na tom. Průběžně také testujeme nové texty inzerátů, cílení a ceny za prokliky, abychom dosahovali co nejlepších výsledků. Nezapomínáme ani na doplňování vylučujícíh klíčových slov nebo rozšíření reklam.
Nastavení a spuštění reklam trvá podle rozsahu a požadavků klienta od 1 týdne do 3 týdnů. První výsledky reportujeme už po měsíci. Perfektně optimalizovaná kampaň je tak po 3 měsících, za tu dobu nastavíme optimální ceny, vyladíme texty reklam a mnohé další parametry kampaní.