1. Buďte responzivní
Mobilní zařízení nás provázejí na každém kroky a také na nich nakupujeme. V USA tvoří nákupy z mobilů až třetinu transakcí. U nás nakoupí z mobilu cca 15 % lidí. Vyjděte jim vstříc a mějte pro ně připravené mobilní řešení.
2. Rychlost stránek
Víte jistě, že vaše stránky či e-shop zvládnou vyšší nárůst návštěvnosti o vánocích? Pokud trvá načtení stránky více než 3 vteřiny, odejde z ní rovnou až 40 % uživatelů. To alespoň vyplývá z výzkumu společnosti Kiss metrics.
Otestujte si rychlost načítání. Google vám s tím dokáže pomoct.
3. Obsah vládne
Pokud jste ještě nezačali plánovat články na blog a příspěvky na sociální sítě, vrhněte se na to hned teď. Doporučte zákazníkům jaké dárky koupit babičce nebo příteli. Poraďte jim jak je zabalit.
Podělit se můžete i zaručené recepty na vynikající vanilkové rohlíčky. Prostě se těšte na Vánoce a usnadněte pomocí obsahu plánování vánoc i svým zákazníkům.
4. Vánoční dárek pro zákazníky
Nabídněte svým zákazníkům také vánoční dárek v podobě nějaké akce. Co třeba poštovné zdarma či objednání do 12. 12.? Nebo můžete posílat dárky již zabalené. Můžete ke každé objednávce dát třeba jen pohlednici s přáníčkem. Vymyslete milé gesto, které potěší vaše zákazníky.
Malou pozorností navíc se totiž skvěle buduje loajalita. Díky tomu u vás třeba nakoupí i po novém roce.
5. Vánoční reklama
Víte v čem je Coca-Cola skvělá? Ve vánoční reklamě. Připravte vhodnou reklamu na sociální sítě i do PPC. Vyberte nějaký rozumný motiv, hlavně žádné sobi se Santou. Nabízejte zákazníkům věci, které je mohou zajímat.
6. Klíčová slova
Přidejte ještě dnes do svých PPC sestav nová klíčová slova. Asi odhadnete, co se hledá: tipy na dárek, dárek pro tatínka, vánoční dárky. Jestli nevíte jistě, otestujte si to pomocí plánovače klíčových slov v Google AdWords.
Nezapomeňte přidat také nějaký ten text na blogy nebo oslovte copywritera, aby pro vás pár vánočních článků navrhnul.
7. Zapomenutý nákup?
Vložil zákazník zboží do košíku, ale neobjednal ho? Připomeňte se mu e-mailem. Zdvořilý vzkaz nikdy nic nezkazí. Navíc můžete zákazníka upozornit na to poštovné zdarma z bodu 4. Víte, že 75 % z těchto lidí skutečně chce produkt koupit? Jen občas potřebují trochu postrčit.
8. Zákaznický servis
Začněte plánovat včas. Důležité je naplánovat, jak objednávky vyřídíte a vyexpedujete. Každý rok je na poště shon, stihnou dárky doručit? Zní to jako banalita? Jenže mnoho lidí na to zapomíná.
Počítejte také s tím, že ne vždy se dárek trefí do vkusu. Zákazníci by jistě ocenili, pokud by si u vás mohli zdarma vyměnit dárek, který je nepotěšil, za něco jiného.