Například u webových stránek SOS dekorace je stránka O nás 3. nejčtenější. Podívejte se dobře na to, kolik času lidé stráví na stránce. Z dat je jasně vidět, že stránku skutečně čtou a obsah je zajímá. Na stránkách AITOMu je Náš tým 5. nejoblíbenější stránkou a tak bychom mohli pokračovat. Obecně platí u naprosté většiny našich klientů, že O nás patří mezi prvních 20 nejoblíbenějších stránek.
Příběhy, které prodávají
Všimli jste si, jak obrovský komerční úspěch měly některé projekty, i když nabízejí zcela obyčejné produkty? Díky specifickému příběhu totiž nabízejí něco unikátního navíc. Ukažte zákazníkům, že nad svou prací přemýšlíte jinak a není to jen způsob, jak si vydělat na chleba.
Díky kvalitně napsanému textu O nás totiž dávají zákazníkům pocit, že obchodují jaksi po staru, tak nějak laskavěji a osobněji. Mimochodem, proč myslíte, že v posledních letech všichni dávají do kontaktů fotografie a osobní medailonky?
Mají to i banky. To proto, že pokud ředitel vaší banky zbožňuje Hvězdné války a je to sympaťák, budete mít psychologicky mnohem větší chuť s ním spolupracovat. Cílem je prostě hrát na osobní vlnu.
Jak napsat text, který nás prodá?
Často se jako skvělá ukázka „jak to má vypadat“ uvádí firma Brašnářství Tlustý. Ale existuje i celá řada dalších špičkových textů, které lze najít v různých oborech. Co mají společné?
1. Buďte osobití
Pokud necháte vaši účetní napsat text O nás, tak budete mít štěstí, když vaše čtenáře neklepne. Mluvte s nimi laskavě a osobitě. Nastavte si takový tón komunikace, který jim bude sympatický.
Do vaší oblíbené restaurace nechodíte přece také jen kvůli jídlu, ale také kvůli atmosféře. A přesně atmosféru musíte uživatelům dát.
2. Mluvte pořád stejně
Pokud máte antikvariát, je v pořádku zvolit starou češtinu. Pokud ale u produktů máte moderní popisky hovořící nespisovnou češtinou, budete leda za blázny. Zvolný tón komunikace musí být konzistentní na celém webu.
3. Vyprávějte příběh
Nemusíte začínat tím, že jste se narodili za bouřlivé noci léta páně 1963. Ale řekněte, proč děláte, to co děláte. Vložte do textu „srdce“ – tím totiž dáváte čtenářům další USP – čili důvod proč nakupovat výhradně u vás.
4. Ukažte svou osobnost
Budete raději nakupovat v Tescu, kde vás nikdo nezná, nebo ve vaší sámošce, kde vás pozdraví, zeptají se, jak se daří a rozloučí se? Zákazník nechce být jen chodící bankovka, chce cítit zájem.
Ukažte, že ani vy nejste jen anonymní e-shop, jako kterýkoli jiný. Jistě děláte něco jinak a líp, proč to zákazníkům neříct.
5. Zapomeňte na klišé
Vaše firma je mnohem víc než “dynamicky se rozvíjející”. Firmy, které se rozvíjejí dynamicky, nemají obvykle kouzelnou osobnost. Pokud děláte svou práci srdcem, těžko můžete jen “působit na trhu” od roku 1990. Proč to nenapsat lidsky?
Zapomeňte na vykání s velkým V – to jen prozrazuje neznalost gramatiky ne úctu k zákazníkům. Na webu mluvíte k širokému publiku – čili vždy s malým v.
Kde hledat vzor?
Variant na neobvyklé představení je mnoho. Pokud si netroufáte vymyslet zajímavý text sami, najměte si copywritera, který vymyslí originální koncept za vás.
Například u Dara bags mají vtipně zpracované medailonky zaměstnanců, které kabelky připravují.
Proč nepojmout prezentaci vašeho týmu hravě, jako to udělali v SOS dekoracích?
Vyprávějte příběh, který začal u dvou nadšených lidí jako Fresh bedýnky.
Připravte hravou časovou osu jako MixIt.
Zdroje fotografií: Fotografie jsou převzaty z webových stránek Dara bags, SOS dekorace, Fresh bedýnky a MixIt. Všechna práva k těto fotografiím patří majitelům webových stránek.