Krok 1: Jaký obsah by na webu měl být?
Nejprve se podívejte na analýzu klíčových slov nebo si alespoň tuto základní analýzu vytvořte. Analýza klíčových slov vám odpoví na otázku, co a jak lidé hledají. Řekne vám také, jaké problémy lidé v souvislosti s vaším podnikáním řeší.
Na blog pak pište odpovědi na tyto problémy. Stanete se tak nejen prodejcem, ale také důvěryhodným zdrojem informací. Pokud bude blog užitečný, budou jej lidé mezi sebou sdílet. A jakmile bude mít větší čtenářskou obec, můžete se spojit s nějakým online magazínem a nabídnout své články a znalosti. Nejen že takto podpoříte brand, ale získáte také cenné zpětné odkazy.
PŘIPRAVTE MI ANALÝZU KLÍČOVÝCH SLOV
Analýza klíčových slov vám také poskytuje slovník, kterým byste měli se zákazníky mluvit. S tímto problémem jsme se setkali u velkého výrobce kuchyňských spotřebičů.
Firma prodávající exkluzivní „digestoře“ kvůli svému brandu a zachování dojmu jedinečnosti trvala na pojmenování produktu „odsavač par“ (místo „digestoř“). Na základě analýzy klíčových slov jsme zjistili, že slovní spojení „odsavač par“ je mnohonásobně méně vyhledávanou frází a firma tak přichází o potenciální zákazníky.
Abychom vyřešili nastalou situaci, vytvořil jsme pro klienta sérií landing pages, které cílily na klíčové slovo „digestoř“, byť v menu stránek najdete jen pojmenování „odsavač par“. A právě podobné problémy v terminologii vám blog pomůže vyřešit.
Relevantní obsah s klíčovými slovy a zpětné odkazy pomohou vašim výsledkům v přirozeném vyhledávání. Vedení blogu se tak v dlouhodobém měřítku vyplácí.
Krok 2: Jaký obsah na webu už máte?
Podívejte se s odstupem na obsah, který už na stránkách máte. Jinými slovy – udělejte si obsahový audit.
Vytvořte si třeba přehlednou tabulku, ve které bude název článku, stručný popis, metatagy a klíčová slova, na která text míří. Odpovídají tato cílová slova analýze klíčových slov? Odpovídá zvolený jazyk cílové skupině? Je obsah užitečný? Pokud jste si odpověděli 3x ano, gratulujeme. Pokud ne, začněte nejprve upravovat stávající obsah a až poté rozvíjet nový.
Krok 3: Vytvořte obsahovou strategii a redakční plán
Když už víte, jaký obsah potřebujete a jaký máte, víte, co patří na blog. Připravte si alespoň jednoduchý redakční plán. Pro začátek postačí tabulka v Excelu s těmito údaji:
- Nadpis
- Perex
- Metatagy
- Klíčové slovo
- Kdy a kde má článek vyjít (blog, sociální síť, atd.)
Postupně můžete svůj redakční plán rozšiřovat o další údaje, třeba o personu, které má pomoci, o požadovanou reakci čtenáře (poslat poptávku, okomentovat článek, dát like na facebooku) a podobně.
Každý článek cilte na jeden obrat z vyhledávání. Na internetu můžete najít údaje kolikrát má být klíčové slovo v textu. To je nesmysl. Napište text vždy tak, aby se dobře četl uživatelům. To je pro vyhledávače nejvýznamnějším kritériem.
Zaměřte se také na tzv. long tail. Jsou to klíčové fráze s více než 3 slovy, které sice hledá málo lidí, ale jsou vysoce konverzní. Jsou to fráze s konkrétními a velmi specifickými dotazy – „jak postavit dům za 1 milion“, „červené běžecké boty nike“ a podobně.
Celé léto budeme vydávat články na téma jak vytvořit a spravovat blog. Sledujte naše novinky a vytvořte si přes léto úspěšný blog i ve vaší firmě.