Jak se formátuje text?
Facebook novinku zavádí postupně. Je tedy docela dobře možné, že vy sami zatím novinku nemáte. Zda máte novinky nebo ne, zjistíte snadno. Pokud máte pod příspěvkem znak </> – máte novinku. Kliknutí na toto tlačítko vám také ukáže příspěvek v nové naformátované podobě. Zatím novinka funguje u všech událostí, postupně ji bude Facebook aktualizovat také na stránkách a profilech.
Formátování je trochu nezvyklé, proto Facebook připravil nápovědu, kterou máte při psaní příspěvku neustále při ruce.
- Nadpisy
Nadpisy pište pomocí # (znak napište stisknutím pravého ALT + X). Znak napište před nadpis: #(mezera)Nadpis 1. Psát můžete až dva nadpisy. Pro nadpis druhé úrovně prostě napište 2 # mezeru a požadovaný text. - Tučný text
Tučný text stačí vyznačit 2 hvězdičkami. **Vše mezi hvězdičkami bude tučně.**
Hvězdičku najdete na numerické klávesnici nebo stačí stisknout ALT a zadat čísla 42. - Kurzíva
Pro kurzívu stačí napsat 1 hvězdičku. *Text v kurzívě opět ohraničte z obou stran hvězdičkou.* - Přeškrtnutý text
Text škrtnete pomocí znaku ~. Na klávesnici jej nehledejte, stiskněte ALT+126.
~~Pro přeškrtnutí použijte dva znaky.~~ - Citace
Ty výborně využijete, pokud často citujete jiné, nebo chcete jen sdílet hezký citát. Potřebujete znak > (napište pomocí ALT+62). - Odkazy
Nově máte možnost formátovat i odkaz na web. I v textu tak můžete sdílet odkaz na svůj web stručně, bez celé URL adresy.
[text odkazu](https://www.vas-web.cz) – hranaté závorky napíšete pomocí ALT+92 a ALT+93. - Velké písmo
Podle všeho jde o příspěvky do 35 znaků.
Ovšem nejznámější krotitelka sociálních sítí Eliška Vyhnánková si všimla, že občas si Facebook dělá, co chce.
Nechce se vám dělat si starosti se znaky navíc? Používejte nástroj Gregory Schoppeho, stačí vložit text upravit jej podobně, jako jste zvyklí ve Wordu. Následně už jen zkopírujete a vložíte do Facebooku.
Jak využít formátování?
Facebook si slibuje především, že novinky nadchnou uživatele, kteří si s ní budou chtít více hrát. Uvidíme, jakmile budeme mít novinky v AITOMu k dispozici, připravíme pro vás případovou studii. Už teď ale máme základní tipy, jak s formátováním pracovat.
1. Přeškrtnutí jako zvýraznění slev
Tato funkce se bude hodit hlavně před Vánoci a u povánočních slev. Jakékoli zvýraznění textu zaujme. Ještě zvýrazněte slovo sleva nebo doprava zdarma a pozornost uživatelů máte takřka jistou. Napomeňte, že nově můžete na produkty velmi elegantně odkázat. Využijte to.
2. Tučný text zaujme
V delším textu na webu vám vždy doporučujeme vytučnit zásadní informace, stejně to platí i na Facebooku. Uvádíte nový produkt? Zvýrazněte jej. Stejně tak můžete napsat tučně třeba místo a čas konání akce a tak dále.
3. Velká písmena upoutají pozornost ve feedu
Newsfeedem většina uživatelů jen znuděně scrolluje. Potřebujete upozornit na něco zásadního? Napište to super stručně a přiložte odkaz třeba pomocí zkracovače bit.ly.
4. Podpořte formátováním svůj brand
Zohledněte, jak moc hravá či konzervativní vaše značka je. Progresivní firmy si s formátováním mohou vyhrát. Formátování testujte, brzy zjistíte, co se vašim uživatelům líbí.
5. Platí pravidlo, že méně je někdy více
Ani formátování nepřežeňte. Vyberte si příspěvky, které měly doposud největší odezvu od uživatelů, a pracujte pro začátek jen s nimi. Vyzkoušejte si, co funguje a pak teprve pokračujte i u méně populárních příspěvků. Rozhodně nepoužívejte více než 2-3 formáty v jednom příspěvku. Nechcete, aby příspěvek vypadal jako z pouti.