Aby se mohla agentura pustit do práce a připravit vám smysluplnou cenovou nabídku, potřebuje mnohem víc informací. Do AITOMu chodí denně poptávky typu: „Dobrý den, poptávám tvorbu nového webu, prosím kontaktujte mě. Aleš Dvořáček.“
Nedozvíme se dokonce ani, o jaký projekt se jedná. Takže panu Dvořáčkovi vždy odpovídáme: „Dobrý den, pane Dvořáčku, děkujeme za váš zájem. Potřebujeme vědět ještě následující informace: ……“
Obvykle nám p. Dvořáček prozradí, v čem podniká s tím, že nejdříve jej zajímá cenová nabídka. Jenomže většina digitálních agentur, včetně AITOMu, nemá standardní balíčky služeb, ale navrhuje každé řešení na míru. Chápeme, že pan Dvořáček má svůj rozpočet, který musí dodržet a chce tudíž eliminovat příliš drahé dodavatele. Obvykle tedy řešíme detaily projektu na několika osobních schůzkách.
Jak si ušetřit psaní e-mailů?
Snadno, prostě pošlete agentuře, co nejvíce informací rovnou v poptávce. Jedničku za zadání by dostala jistá velká česká firma, která nám poslala poptávku na 3 stránky a ještě grafický manuál. Co tedy musíte vědět, když posíláte poptávku?
1. Jaké služby chcete
Potřebujete e-shop, webové stránky nebo marketing? Nabízíme celou řadu služeb, ale nevíme, s čím můžeme pomoci konkrétně vám.
2. O jaký projekt se jedná
Řekněte nám rovnou, o jaký jde projekt. Redesign malého e-shopu jakou jsou třeba levnemapy.cz bude lehký úkol. Připravit digitální marketingovou strategii pro korporaci jako je třeba Česká spořitelna bude velmi náročné. Řekněte nám i o svých konkurentech, ať rovnou víme, proti čemu stojíme.
3. Jste e-shop? Jak máte vyřešený skladový systém?
E-shopy jsou náročnější, protože je potřeba systém propojit se skladním systémem, který využíváte. Napište nám rovnou, zda se jedná o affiliate – čili předprodáváte produkty někoho jiného, nebo o váš vlastní e-shop. Připište také, jaké systémy chcete na e-shop napojit (účetní systém, nástroj na rozesílání newsletterů, skladový systém apod.)
4. Máte zájem o hosting
Hosting funguje v podstatě jako pronájem místa na internetu. Máme vlastní server, na který můžeme váš web umístit. Rozhodně je lepší, aby byl web na serveru developerské agentury. Zvyšuje to bezpečnost a eliminuje náročnost případných oprav a změn. Webové stránky ale můžete mít i na svém serveru.
5. Pošlete manuál komunikace
Máte vypracované podmínky, jak lze za vaši firmu komunikovat? Máte grafický manuál? Sem s tím. Naši grafici vám za to budou líbat ruce. Budeme pak rovnou navrhovat řešení, které odpovídá vaší korporátní komunikaci, a ušetříme si spoustu nedorozumění.
6. Nezapomeňte na kontaktní informace
Zní to samozřejmě, ale divili byste se, jak často se dá zapomenout na takovou banalitu.
7. Udělejte si představu o obsahu a cílech
Ujasněte si, kdo bude předělávat obsah. Mohou to být naši copywriteři, můžete si jej řešit i sami. Udělejte si také představu, jaké přesně cíle by měl web splnit – chce web změřený na podporu značky nebo na výkon? A kolik objednávek chcete dosáhnout?
8. Kdo u vás ve firmě bude web řešit
Určete ve firmě člověka, který s námi bude komunikovat. S jedním se vždy komunikuje lépe. U nás to bude Tomáš, Michael nebo Petr. Důležité je, aby váš člověk měl přístup ke všem potřebným podkladům a včas nám je zasílal.
9. Rozpočet
Udělej si také představu, kolik můžete do webových stránek investovat. Na trhu je celá řada agentur, které se zaměřují na jinak náročné projekty. AITOM se zaměřuje na webové stránky pro středně velké firmy. Investice do webu od AITOMu se pohybuje zpravidla od 100 tisíc korun.