Pokud chcete dělat SEO smysluplně, nestačí se zaměřit jen na jeden kanál, který je zrovna trendy. Je potřeba vybrat si několik kanálů, které jsou pro vaše zákazníky atraktivní, a komunikovat komplexně napříč vybranými kanály.
Tvůrci analytického nástroje Marketing Miner se zeptali 16 českých odborníků na e-commerce, jaké oblasti SEO porostou v roce 2017 a kde mají české firmy největší mezery. Výsledky nikoho nepřekvapí.
Každý rok se zdokonalují vyhledávací roboti a objeví se nějaká nová technologie, kterou je potřeba vzít v úvahu. Roboti se snaží maximálně napodobit chování uživatelů. Již několik tak platí, že co je dobré pro uživatele, to je dobré pro SEO.
Výsledky průzkumu to jen potvrzují. Na celé čáře vítězí 4 oblasti:
- Rychlost načtení
- Komplexnost obsahu
- Použitelnost stránek na mobilních zařízeních
- UX (prožitek z prohlížení stránek)
V roce 2017 bude zásadní, aby si váš zákazník mohl stránky otevřít rychle na jakémkoli zařízení, aby se mu stránky příjemně prohlížely a našel informace o všem, co ho zajímá. To zní logicky, že? O to zajímavější jsou odpovědi na otázku, v jakých oblastech firmy zaostávají:
Především v kvalitě obsahu! V rámci on-page SEO (tedy optimalizace přímo na stránce) souvisí vše se vším. Analýza dat odpovídá na otázky, jaké informace uživatelé potřebují a hledají či na kterých stránkách se nudí. Špatný technický stav může za pomalejší načítání a za horší zobrazení v mobilech.
Pro zajímavost:
Podle dat analytiků z Kissmetrics téměř polovina uživatelů, že se web načte nejpozději do 2 vteřin. Otestujte si váš web. Je dost rychlý? Je optimalizovaný pro mobilní telefony?
Jak odstartovat SEO v roce 2017 správně?
Nejprve je potřeba uvědomit si, že všechny oblasti SEO, které jsou ve výzkumu jmenované, spolu úzce souvisejí. Nejprve je potřeba vnímat celé SEO v kontextu, což není možné bez analýz a sledování dat.
1. Technické aspekty
Začněte letošní rok tím, že si zkontrolujete a opravíte technické aspekty. Ověřte si, zda jsou vaše stránky responzivní a načítají se dostatečně rychle. Pokud ne, napište nám. Pomůžeme vám stránky zrychlit a zoptimalizovat pro mobilní zařízení.
2. Optimalizace pro uživatele
V druhém kroku se zaměřte na své uživatele-zákazníky. Vy své webové stránky znáte i pozpátku, ale vaši noví zákazníci na nich mohou být ztracení nebo mohou postrádat zásadní údaje.
Jediným řešením je otestovat web. Možností je několik. Můžete si pomocí služby HotJar vytvořit dotazník, který podle zadaných kritérií bude vyskakovat jako pop-up a dotazovat se vašich uživatelů. To může některé uživatele dráždit, ale můžete získat velké množství dat.
Abyste získali také kvalitní a detailní data, připravte uživatelské testování. Pozvěte k sobě do firmy několik zákazníků a požádejte je, ať s vámi projdou scénář a odpovídají vám na dotazy. Jak takové testování připravit, se dočtete v našem manuálu Uživatelské testování krok za krokem.
3. Obsah
Krom výsledků z testování se podívejte ještě do Google Analytics. Zjistěte, které články jsou nejčtenější, odkud uživatelé odcházejí či z jakých kanálů nejvíce přicházejí. Na základě těchto informací vyhodnoťte úspěšnost stávajícího obsahu.
Zapomeňte na optimalizaci obsahu pro SEO, nesoustřeďte se na klíčová slova ani fráze. Začněte optimalizovat obsah pro uživatele. Z testování a díky analýze cílové skupiny budete vědět, co je trápí a jak nad vašimi produkty či službami přemýšlejí. Díky tomu víte, jaký obsah tvořit.