Go Real Europe není divoký slogan – je to název cestovní agentury, která nabízí zahraničním turistům možnost poznat tu skutečnou Evropu, nejen fronty u památek a luxusní nákupní bulváry. Minulý týden jsme spustili nový web, který nabízí unikátní službu – tým z Go Real Europe vám naplánuje výlet do Evropy na míru, včetně veškeré organizace.
Příběh cestování do skutečné Evropy, aneb co si neuděláš sám…
Zakladatel cestovní agentury David je rodilý Američan, do Čech se přiženil. A protože jeho paní milovala výlety, navštěvovali spolu středoevropské památky. Rodinné výlety ale mají k transatlantické cestovce daleko. Fotografie z výletů učarovaly Davidovým rodičům, jenže výletu do Evropy se obávali. Už jen přepočet km na míle, jiný dopravní systém, MHD – to vše jim přidělávalo starosti. Výlety si v důchodu chcete užívat, ne si přidělávat vrásky.
Mimo to mají turisté často zkreslené představy o vzdálenostech. Například věří, že z Prahy do Paříže je to jednodenní výlet. Představte si to zklamání, když na cestě vlakem zjistíte, že v Paříži budete až za 9 hodin?! Bookovat hotel z vlaku asi nebude nic moc. Nelze jim to mít za zlé. Ruku na srdce: víte vy přesně, jak daleko je Sao Paolo od Rio De Janeira?
Tak se zrodil nápad založit agenturu, která bude zaměstnávat místní průvodce, kteří znají reálie a organizačně výlet připraví. Když cestujete s Go Real Europe, musíte jen stihnout let. Cestovka pro vás zajistí program, průvodce, hotely dle vašeho přání, jízdenky na místní dopravu a tak dále. Poprvé začal Go Real Europe působit v Čechách v roce 2008.
Cesta za webem
Když chcete turistům představit nové destinace, musíte je nalákat na designový web. Všichni chceme vidět okouzlující fotky památek zalitých sluncem. Zároveň jim ale musíte nabídnout i velmi intuitivní ovládání. Protože plánování dovolené má být zábava a ne cesta UX peklem.
Základní úkol bylo navrhnout generátor výletů. Každý uživatel si na novém webu může zvolit destinace a koníčky a systém mu navrhne itinerář dovolené. Ten si můžete stáhnout a vytisknout, aniž byste využili služeb agentury.
„Plánovač výletů je podle mého největší benefit webu,“ myslí si Daniel, konzultant online řešení. Ostatně si podle něj můžete výlet naplánovat i vy – zkuste to zde.
Na webu jsme strávili stovky hodin kódování, ale z výsledku jsme nadšení. Největší oříšek? Podle kodéra Lukáše je to interní struktura: „V administraci jsou spolu stránky vzájemně propojené ve složité struktuře. Nejnáročnější bylo vymyslet myšlenkovou mapu, jak budou mezi sebou stránky interagovat.“
Bylo také nutné uspořádat desítky normostran textů tak, aby cestovatelé nebyli zbytečně zahlcení. Právě kvůli složité struktuře nám webové stránky přidělaly pár vrásek. Dokonce tolik, že vývojáři zkusili uspořádat hackathon – takové vývojářské soustředění. Pracovali o víkendu a přes noc. Koukněte na hodiny, takhle se ve vývoji jelo v 7 hodin ráno po nočním hackathonu. Ale vyladili tak poslední detaily v interní struktuře webu.
Díky tomu na webu cestovatelé najdou například perfektní informace o místě – včetně jazyka, měny i s kurzem a aktuálního počasí. Kurz, čas a počasí se automaticky aktualizuje pomocí skriptu.
Mimochodem interní propojení funguje i tak, aby se správně zobrazovaly předpřipravené itineráře s výlety u měst – v tomto případě na stránce věnované Krakovu.
Z výsledku máme radost nejen my, ale hlavně klient. V pondělí jsme projekt předávali a učili marketingovou managerku Go Real Europe Evu pracovat s redakčním systémem.
V úterý jsme web spouštěli do ostrého provozu. Dokonce jsme si na oslavu pořídili konfety. Takové ty v tubusu, které lze vystřelit. Ve zkratce? Udělají hrozný nepořádek, příště až spustíme projekt, raději bouchneme šampaňské. Přejeme Go Real Europe mnoho nadšených klientů a turistům přejeme co nejvíce zážitků 🙂
Nový web najdete na www.gorealeurope.com