Svou roli hraje celá řada faktorů, jedním z nejdůležitějších je poměr pozornosti (attention ratio). O poměru pozornosti mluví například Oli Gardner, světový expert na optimalizaci konverzí:
Poměr pozornosti udává poměr mezi tím, kolik akcí uživatel může na webu reálně udělat a tím jakou reakci by udělat měl.
Potenciál stránky získat konverzi je velmi důležitý. Obzvláště to platí u cílových stránek, které směřujete reklamní kampaně (ať už z PPC či z Facebooku). Proto je lepší směrovat uživatele z reklamy na konkrétní landing page, než na stránku služby. Na landing page totiž můžete výrazně omezit počet akcí, které by uživatele rozptylovaly.
Skvělé je, pokud se vám podaří dosáhnout poměru pozornosti 1: 1. Taková stránka má pak jeden cíl a je to jediné, co uživatel může na stránce udělat. Pamatujte si jednoduché pravidlo: Každá stránka by měla mít jeden cíl a k tomu uživatele maximálně směřovat.
Na jaké stránky směřovat reklamu
Čím obecnější stránka, tím více akcí na ní lze provést. Podívejte se třeba na vaši úvodní stránku – ta slouží obvykle jako jakýsi rozcestník.
Existují v zásadě 4 typy stránek, na které lze směřovat reklamu:
- Úvodní stránka
- Interní stránka na webu (například se může věnovat popisu nějaké služby)
- Landing page
- Microsite zaměřená na konkrétní kampaň
Ukážeme si na aitom.cz 4 stránky a spočítáme si poměr pozornosti.
Poměr pozornosti ale není všechno. Vždy přemýšlejte v kontextu. Vést uživatele je možné výraznými prvky – v našich případech jde o oranžová tlačítka. Poměr se samozřejmě snažte snížit, vždy ale myslete především na zájmy uživatele. Je důležitější, aby se uživatel pohodlně orientoval.
Obecně vzato je nejlepší variantou cílená microsite nebo landing page. Microsite je mimo stránky – hodí se spíše pro velké kampaně, mailingovou kampaň, prodej speciální řady či nového typu výrobku. Landing page díky tomu, že je ve struktuře vašich stránek se hodí pro propagaci stávající nabídky, služeb nebo čehokoliv, co je nutné propagovat v kontextu vaší firmy.
Své výsledky testujte pomocí A/B testování. Zjistíte si třeba, jestli potřebujete na landing page či interní stránce potvrzení kvality (v našem případě články a reference).