Už dlouho opakujeme, že responzivní web optimalizovaný pro mobilní telefony není nadstandard, ale nutnost pro všechny firmy. Výzkumy nám dávají za pravdu. Na začátku roku jsme porovnali meziroční výsledky – zjistili jsme, že telefony se používají k připojení na internet o 70 % častěji ve srovnání s rokem 2015.
Podle nové výzkumu, který pro nás zpracoval Stem/Mark, ovlivňuje volbu technologie pohlaví, věk a příjem.
Obecně nejméně využívané jsou tablety – je to tím, že je vlastní méně lidí, případně si na cesty vezmou raději menší telefon, než tablet. Zarážející je rozdíl mezi používáním smartphonů muži a ženami.
Obecně telefony využívají lidé velmi často k zábavě. V B2B segmentu je toto procento nižší, ale i zde se vyplatí se smartphony počítat: “Vytížení lidé si postupně zvykají pracovat i v cestou do práce, na mobilech tak třeba vybírají dodavatele nebo hledají informace a reference o dodavatelích,“ dodává náš vedoucí vývoje Tomáš Odl.
Chytré telefony přestávají být výsadou mladých
Technické inovace si pochopitelně rychle oblíbí mladší lidé, dávno už neplatí, že starší lidé telefony k prohlížení internetových stránek nepoužívají. Podle dat našich klientů používali uživatelé starší 55 let mobily o 120 % častěji v roce 2016 než 2015.
Technologie jsou srovnatelné bez ohledu na příjem. Už neplatí, že by lidé s nižšími příjmy využívali spíše levnější stolní počítače nebo si nemohli dovolit smartphony.
Platí, že mobilní web musí mít každý, ať už hovoří směrem k seniorům, studentům či nízkopříjmovým skupinám.
Zjistěte, zda jsou vaše stránky optimalizované pro mobily. Důležité je mít responzivní nejen stránky, ale také všechny aplikace, kalkulačky a formuláře.