Porovnali jsme výsledky 15 našich největších klientů z minulého roku a roku 2015 a připravili jsme přehlednou infografiku.
Spotřebitelé dnes více přemýšlejí nad nákupem, zcela běžně si vybírají produkt v mobilu cestou do práce, ale nákup dokončí až později z klasického počítače. Což ostatně dokládají i data Googlu.
Tento způsob komplexního nakupování vysvětluje, proč je návštěvnost velmi vysoká, ale v konverzním poměru zatím stále vede desktop. Nejen proto Google dává responzivním webům přednost v přirozeném vyhledávání.
Některé firmy uvádějí, že nemá smysl pro ně přecházet na responzivní řešení, protože cílí na starší populaci. Opak je pravdou. Uživatelé starší 55 let používají mobily o 120 % více než v roce 2015. Starší generace si osvojují chytré telefony, nevyplatí se na ně zapomínat.
Mobilní vyhledávání podle věku
věk | % nárůst oproti roku 2015 |
15-24 | 48 % |
25-34 | 93 % |
35-44 | 85 % |
45-54 | 108 % |
55-64 | 123 % |
S těmi to daty se dá pracovat i v rámci marketingu. Z dat vyplývá, že ženy výrazně častěji prohlížejí webové stránky z mobilních zařízení. Můžete na ně lépe cílit v rámci PPC reklamy a remarketingu.
Zjistěte, zda máte stránky optimalizované pro mobily. Důležité je mít responzivní nejen stránky, ale také všechny aplikace, kalkulačky a podobně. Pokud například kalkulačka pro výpočet ceny v mobilu nefunguje, uživatele nejspíš naštvete a raději nakoupí u konkurence, kde vše fungovalo.