WebTop100 2017 v číslech:
Během celého dne jste se mohli zastavit v naší kuchyni a podívat se, jak se u nás vaří vstupní studie. Vstupní analytiku považujeme za zásadní, aby weby mohly být úspěšné, vydělávaly vám a měly možnost vyhrát i nějakou tu cenu. Co všechno lze analyzovat se dočtete na VstupniStudie.cz
Letos náš tým bodoval. Celkem si odnášíme 7 cen: jedno speciální ocenění, 2 zlaté medaile a 4 stříbrné.
Speciální ocenění v kategorii Nejlepší UX roku 2017 za web Hako-Mzdy.cz |
|||
v kategorii Marketingové a IT agentury za web |
v kategorii Microsite za |
||
v kategorii Microsite za web |
v kategorii Gastronomie za web |
||
v kategorii Obchod a služby B2C za |
v kategorii E-mailingová kampaň za |
“Soutěž WebTop100 je pro nás společně s Internet Effectiveness Awards nejdůležitějším ohodnocením naší celoroční práce a velice mě těší, že v obou těchto oborových soutěžích letos AITOM získal tolik prestižních ocenění. Tento rok je tak pro AITOM v mnoha ohledech nejúspěšnějším obdobím v celé historii naší agentury. Před několika lety jsme se vydali vlastní cestou přístupu k internetovým projektům, kdy se důkladně soustředíme na ideální propojení designu, technického řešení a efektivity. Jsem rád, že výsledky našich řešení prokazatelně ukazují, že tato cesta je správná a troufám si říci, že pro budoucnost úspěšných projektů v e-commerce jediná možná. Největší poděkování za všechna letošní ocenění patří především celému týmu naší společnosti, díky kterému je AITOM jednou z nejlepších českých digitálních agentur,” říká Pavel Houser, výkonný ředitel AITOMu.
Jak porotci ohodnotili projekty:
UX roku za Hako-Mzdy.cz
UX, neboli user experience, označuje, jak jsou stránky v praxi použitelné a příjemné pro uživatele. Dobré UX usnadňuje zákazníkům nákup nebo poptávku. Tahle cena pro nás znamená, že umíme navrhnout web pro uživatele, ne jen líbivou prezentaci. Speciální díky patří našemu UX designerovi – Petrovi, který web navrhoval.
Porotci ocenili speciálně navigaci a snadnou orientaci uživatelů.
- „Navigace je čistá a jasná, na celém webu hraje velký kontrast mezi bílou/šedou a černou. Styl doplňuje červená barva a jemně modrá jako doplňková – toto naopak působí jasně a důvěryhodně.“ – Jakub Jordanidis
- „Stránky skvěle prezentují společnost Hako a představují její služby. Už na úvodní stránce po krátkém představení jsou položky správně prioritizovány podle cílových skupin.„ – Jan Mikulášek
Nejlepší agenturní web je Aitom.cz
Loni jsme se s naším vlastním webem umístili na 3. místě. Snažíme se, aby kovářova kobyla nebyl bosa, na webu tvrdě pracujeme a letos si odnášíme zlato.
Porotci hodnotili plným počtem bodů UX, obsah i technickou stránku webu.
- „Web je především velice přívětivý pro uživatele. Texty jsou krátké, fotografie a obrázky sdělné a vynikající je hlavně vzájemné prolinkování, které neomezuje.“ – Marek Hlavica
- „Velmi originální pojetí webu, které funguje už několik let a stále si drží nadčasovost. Výrazná zelená barva doplňuje brand a v kombinaci s hnědou tak řadím AITOM mezi snadno zapamatovatelné agentury mezi ostatními.“ – Jakub Jordanidis
- „Web je výborně technicky zpracován a hodnotím jej plným počtem bodů. Vyzdvihl bych použití PublicKey-Pins, což je docela ojedinělé.“ – Martin Mayer
Kategorii microsite ovládl AITOM
Microsite jsou tradičně hodně konkurenční kategorie. O to větší kompliment je, že jsme získali 1.místo za VstupniStudie.cz a 2. místo za stránku MojeEqua.cz pro náš e-shop s eko lahvemi Labeloo.cz
Hodnocení VstupniStudie.cz:
- Velmi hezky a čistě navrženo. Sám jsem podobný proces několikrát vysvětloval a takový web bych klidně použil sám. – Jan Klusáček
- Informačně velice hezky postavený web. Chápu službu, kterou mi nabízí, a myslím, že umí vzbudit zájem. – Ondřej Michálek
Hodnocení MojeEqua.cz:
- „Opravdu povedená stránka, která plní přesně ten účel, který má. Rychlost načítání velice oceňuji, je to rozhodně velké plus.“ – Ondřej Michálek
- „Pěkně zpracovaná microsite s perfektně navrženými dynamickými prvky, ten „user flow“ stránkou je asi ze všech microsite, co jsem viděl, nejlepší.“ – Jan Klusáček
Další úspěšné projekty
PivovarSvijany.cz – 2. místo v kategorii Firemní web/Gastronomie
- „Velmi příjemný první dojem z otevření stránek. Z webu cítím tradici a kvalitu výroby piva. Prezentace samotného piva vypadá hezky – mohou za to především kvalitní podklady a fotografie, společně s vytvořenými kolážemi, které umocňují celkový prožitek.“ – Jakub Jordanidis
- „Web je z technického hlediska velmi povedený. Potěšilo mě, že běží pouze na zabezpečeném protokolu HTTPS, navíc velmi dobře nastaveném. Web se také umí přizpůsobit mobilním zařízením a jejich malým displejům. Navíc se načítá rozumně rychle, takže díky všem těmto vlastnostem webu uděluji plný počet bodů, gratuluji. – Michal Špaček
Atrium.cz – 2. místo v kategorii Firemní web/Obchod a služby B2C
- „Web Atrium.cz působí velmi robustně, ale zároveň přehledně. Když si někdo kupuje dům, potřebuje hodně informací a je jim ochotný věnovat svůj čas. Web mu v tomto nabízí mnoho obsahu, který je ale dobře strukturován a je pochopitelný i pro laika.“ – Petr Michal
- „Web vypadá dobře i v responzivních variantách. Je dobře zvolen font, který je čitelný. Velkým plusem jsou vlastní fotografie a vizualizace domů.“ – Martin Tellinger
PojdmeTestovat.cz s AITOMem 2. místo v kategorii E-mailing
- „Obrovské úsilí vynaložené do tvorby obsahu s velmi kvalitním grafickým zpracováním.“ – Vladan Hejnic
- „Zajímavé využití s kvalitním zahraničním ESP (které v ČR nepatří k masově využívanému) v kombinaci s responzivním a čistým layoutem ukazuje, že se dá nejen najít, ale i realizovat řešení, které kvalitativně přesahuje řešení od mezinárodních subjektů či subjektů známějších jmen na poli digitálních agentur v ČR působících„. – Martin Halama
O soutěži WebTop100
WebTop100 je největší česká soutěž digitálních projektů. Odborná porota hodnotí 4 základní kameny každého webu: user experience, grafiku, technické řešení a obsah. Všechny medailové projekty získaly plný počet bodů za technické řešení. Ve všech ostatních kategoriích si vedeme nadprůměrně.
Slavnostnímu vyhlášení předchází konference, na které se prezentují případové studie nejúspěšnějších českých projektů, trendy a inovace. Již třetím rokem jsme měli tu čest na konferenci přednášet. Vloni přednášel Daniel Musil s případovou studií a argumenty, proč má smysl testovat e-mailové kampaně.