Co vlastně dělá firma WAMAG?
WAMAG je rodinná česká firma, která vznikla v 1994. Firmou stále vedou potomci zakladatele pana Otta Koláře. Dnes sídlí v Mníšku pod Brdy.
Firma se specializuje na magnetickou separaci a výrobu magnetických systémů. Navrhuje náročné stroje do provozů. Zabývá se inovacemi a efektivitou v magnetismu. Právě efektivita jejich strojů v důsledku také šetří životní prostředí. Více najdete na wamag.cz.
Když potřebuje firma zkrášlit
Nový web vznikl jako součást komplexního redesignu značky. Firma totiž vyrostla a získala a mezinárodní technologické partnery. Staré logo najednou nezobrazovalo inovativní přístup. Veškeré grafické materiály, včetně webu, neprezentovaly WAMAG jako moderního výrobce, jedním slovem byli příliš retro.
V první kroku bylo třeba změnit celkovou fazónu – na scénu přichází agentura Idealisti, kteří pomohli vytvořit novou grafickou identitu. Navrhli logo, brožury, web, potisku reklamních předmětů i strojů – prostě vše, co vizuálně prezentuje značku. Jak redesign značky probíhá, se dočtete v případové studii na jejich webu.
Jak vznikal web
O novém webu jsme začali jednak na začátku loňského roku. Firma WAMAG totiž nechtěla jen hezkou tvářičku, ale chtěla web navrhnout tak, aby lépe plnil cíle a pomáhal jim získávat nové zákazníky.
Začínali jsme jako vždy vstupní studií. Idealisti nám sice zjistili, jak se chce brand prezentovat, ale v počátcích jsme vlastně nevěděli nic o tom, jak zákazníci nyní značku vnímají, jak vůbec pracují s internetem a jak jim hledání usnadnit. A koho jiného se na to zeptat než právě zákazníků.
Součástí vstupní studie tak byl i telefonický průzkum. Chtěli jsme vědět, jaké informace a produkty zákazníci hledají. Ptali jsme se na příklad na:
- Jak jste se dozvěděli o společnosti WAMAG?
- Jaké informace jste hledali na webu? Našli jste je?
- Vybírali jste z více firem? Jakých? Co rozhodlo, že jste si vybrali právě WAMAG?
- Jak jste společnost WAMAG kontaktovali? Jaký byl průběh?
Zjistili jsme třeba, že většina dotazovaných se o firmě dozvěděla na doporučení. Vyhledávání nebude náš hlavní zdroj návštěvnosti. Někteří si dokonce mysleli, že jiná firma takové magnetické výrobky ani nevyrábí.
Na základě toho jsme chtěli především:
- Zvýraznit kontakt, telefon i mail
- Ukázat na webu obchodní zástupce s kontakty
- Dobře zpracovat reference
- Zdůraznit následný servis
Na základě výsledků analýz a telefonického průzkumu jsme se dali do kreslení wireframů. Proč je nutné kreslit wireframe, když máme jasnou grafiku? Protože wireframe specifikuje také strukturu a funkce, pomůže nám ujasnit si, jaké údaje budeme prezentovat jako první a na co dáme větší důraz. Takto jsme načrtli produktovou stránku:
Grafickou podobu jsme měli navrženou od Idealistů, tak stačilo pustit se do programování a kódování.
Jelikož jsme chtěli maximálně vyhovět klientovi, použili jsme k řízení vývoje jejich projektový software, na který je management zvyklý.
WAMAG nabízí hodně produktů, takže vyvinout web, který bude přehledný, nebylo nijak snadné. Však kluci z vývoje spuštění řádně oslavili.
WAMAG má s AITOMem velké plány i do budoucna už nyní pracujeme na 2 jazykových mutacích pro anglicky a rusky hovořící klienty.
Web si můžete prohlédnout na www.wamag.cz.