1) Špatná struktura kampaní
Asi nejdůležitější při zakládání jednotlivých kampaní je struktura. Správně organizovanou a pojmenovanou strukturou ušetříte spoustu času při další správě vašeho účtu a kampaní.
Je potřeba si dobře promyslet názvy jednotlivých kampaní a sestav, které můžeme označovat podle různých pravidel, například za základě obsahu, cílení, typu KW shody, umístění ad.
U jednotlivých názvů kvůli přehlednosti používáme v AITOMu zkratky: KW = klíčová slova, S = vyhledávací síť, F frázová shoda ad.
Slovník znaků pro začátečníky:
„KW“ označují frázovou shodu
[KW] označují přesnou shodu
+KW označuje modifikovanou shodu
KW bez znaků označuje volnou shodu
-KW označuje vylučená klíčová slova
Základní rozdělení účtu může vypadat i takto:
Kampaň | Sestava | Klíčové slovo |
Kampaň A | Sestava AA | zájezdy do Chorvatsko, pobřeží Chorvatska |
Sestava AB | “zájezdy do Chorvatsko“, “pobřeží Chorvatska“ | |
Sestava AC | [zájezdy do Chorvatsko], [pobřeží Chorvatska] | |
Kampaň B | Sestava BA | zájezdy do Itálie, pobřeží Itálie |
Sestava BB | “zájezdy do Itálie”, “pobřeží Itálie” | |
Sestava BC | [zájezdy do Itálie], [pobřeží Itálie] |
Výše uvedené rozdělení je spíše základní, pro potřeby rozsáhlé kampaně nestačí.
Struktura kampaně by měla vypadat spíše takto:
Kampaň | Sestava | Klíčové slovo |
Francie S | Francie S-KW-V | pobytové zájezdy do Francie, letní dovolená Francie |
Francie S-KW-F | “pobytové zájezdy do Francie“, “letní dovolená Francie“ | |
Francie S-KW-P | [pobytové zájezdy do Francie], [letní dovolená Francie] | |
Itálie S | Itálie S-KW-V | pobytové zájezdy do Itálie, letní dovolená Itálie |
Itálie S-KW-F | “pobytové zájezdy do Itálie“, “letní dovolená Itálie“ | |
Itálie S-KW-P | [pobytové zájezdy do Itálie], [letní dovolená Itálie] |
Při vytváření struktury kampaní přemýšlejte dopředu, aby se jednotlivé kampaně mohly jednoduše upravit. Pokud by například klient chtěl rozšířit své portfolio.
Ukázka rozšíření kampaní o lyžařské zájezdy
Kampaň | Sestava | Klíčové slovo |
Francie zima S | Francie zima S-KW-V | lyžařské zájezdy do Francie, snowboard zájezdy Francie |
Francie zima S-KW-F | “lyžařské zájezdy do Francie“, “snowboard zájezdy Francie“ | |
Francie zima S-KW-P | [lyžařské zájezdy do Francie], [snowboard zájezdy Francie] | |
Francie léto S | Francie léto S-KW-V | pobytové zájezdy do Francie, letní dovolená Francie |
Francie léto S-KW-F | “pobytové zájezdy do Francie“,“letní dovolená Francie“ | |
Francie léto S-KW-P | [pobytové zájezdy do Francie], [letní dovolená Francie] | |
Itálie zima S | Itálie zima S-KW-V | lyžařské zájezdy do Itálie, snowboard zájezdy Itálie |
Itálie zima S-KW-F | ”lyžařské zájezdy do Itálie”, ”snowboard zájezdy Itálie” | |
Itálie zima S-KW-P | lyžařské zájezdy do Itálie], [snowboard zájezdy Itálie] | |
Itálie léto S | Itálie léto S-KW-V | pobytové zájezdy do Itálie, letní dovolená Itálie |
Itálie léto S-KW-F | “pobytové zájezdy do Itálie“, “letní dovolená Itálie“ | |
Itálie léto S-KW-P | [pobytové zájezdy do Itálie], [letní dovolená Itálie] |
*poznámka k tabulce: struktura i vybraná KW jsou ilustrační, jde o ukázku principu, nikoli o konkrétní řešení
2) Texty reklam neodpovídají klíčovým slovům
Častá chyba začátečníků je, že text reklam neodpovídá klíčovým slovům, případně do reklamní sestavy s více klíčovými slovy vloží jen jednu reklamu. Ve všech případech systém hodnotí negativně.
Je lepší rozdělit klíčová slova tak, aby reklama odpovídala. Pro reklamní sestavu, kde jsou různá klíčová slova, rozhodně vytvořte více reklam. Úspěšnou metodou je A/B testování reklam.
3) Nekontrolujete inzeráty a výkonnost
Pravidelně kontrolujte a testujte inzeráty. Nejméně jednou měsíčně zkontrolujte testování výkonnosti reklam. Porovnejte víc metrik: proklikovost, konverzní poměr, relevantnost reklamy, hodnocení a další. Ne vždy se vám podaří navrhnout konverzní inzerát na první dobrou a také se mění trendy vyhledávání.
4) Zvolili jste špatná zaměření reklam
Často vidíme u reklam zaměření na prokliky. Vytvářet reklamy a optimalizovat je na co největší proklikovost je pro některé firmy cesta do pekel (respektive k prodělkům).
Vysoká míra proklikovosti neznamená nutně zisk. Je potřeba se nejdříve zamyslet nad tím, jakou kampaň chcete vést. Zpravidla existují dvě skupiny inzerátů – brandové na podporu značky a výkonnostní. Kampaně mohou být brandové a v tom případě nebude takové konverze a naopak.
Zvažte také, jakým nákupním procesem procházejí vaši zákazníci. Pokud je vaše nabídka poněkud dražší, budou zákazníci déle váhat s nákupem. Je vysoce pravděpodobné, že poprvé se proklikne uživatel z PPC, pak si vás všimne na Facebooku, ale až po měsíci přijde přímo na web a nakoupí.
5) Inzerujete v nerelevantních regionech
U lokálních služeb nebo prodeje, jako jsou například restaurace nebo místní pojišťovací agent, je dobré zaměřit se na lokalitu. Propagovat libereckou ZOO v Praze nedává smysl. Zbytečně byste utráceli. Hlídejte si, aby zacílení inzerátů z hlediska lokality bylo užitečné a přínosné.