Rok 2017 byl pro Instagram superúspěšný
Instagram dlouhodobě roste a daří se mu podle serveru Statista.com mu vzrostl počet uživatelů od roku 2013 skoro 9x!
Tahle vlna bude pokračovat, očekávejte více InstaStories, rozšířenou realitu nebo 360° fotografie. Jestli ještě nejste na Instagramu, stojí to za zvážení. Další zajímavosti, včetně nejúspěšnějších hashtagů roku 2017, se dočtete v Marketing Journal.
Sklik testuje novou podobu vyhledávání
Sklik o novince informoval na svém Twitteru na začátku ledna. V rámci testu se ve výsledcích hledání nad přirozenými výsledky zobrazí až 4 výsledky z Sklik, tedy ty z placené reklamy. Další 3 placené výsledky se pak zobrazí pod přirozenými výsledky, boční reklamy Sklik nezobrazí vůbec.
Ve volném prostředí zobrazí zajímavý obsah, který souvisí s hledáním. Na prvním místě tedy uživatel vidí reklamy, poté články ze Seznam Zpráv a teprve pak třeba Wikipedii, alespoň oficiální stránky klubu zobrazí před Wikipedií.
Zobrazení doplňujících dat (třeba výsledky zápasů) Sklik kopíruje od Googlu, až na to, že uživateli cpe více reklamy. My si myslíme, že to možná nakopne PPC, ale pro uživatele to dobré není. Přirozené vyhledávání je odstrčené někam dozadu, aby nepřekáželo placenému a internímu obsahu z dílny Seznamu.
Google spouští novou verzi Search Console
V nové verzi se má údajně snáz a efektivněji pracovat. Tím si nejsme jistí. Pokaždé, když vidíme novou verzi čehokoli, docela dlouho nám trvá se zorientovat.
Ověření uživatelé budou moci používat nové nástroje: třeba Search Performance (Návštěvnost z vyhledávání), Index Google, Accelerated Mobile Pages (APM neboli Zrychlené mobilní stránky), nebo Reporty pracovních příspěvků (Job posting reports). Google vás upozorní e-maily, jakmile vás bude přepínat na novou verzi.
Velmi užitečnou novinkou bude například sdílení kritických problémů s dalšími uživateli, třeba agenturou, která vám ten problém pomůže vyřešit.
Další informace nejdete přímo na blogu Googlu.
Facebook vyrazí plnou parou vzad
Alespoň to řekl Mark Zuckerberg. Nový algoritmus má vést k vyššímu zobrazování příspěvků od přátel a nižšímu zobrazování zpráv od firem, médií či reklamních sdělení. Což je hlavní myšlenka, se kterou Facebook vznikl, aby vás spojoval s lidmi, které znáte.
„Měním cíl našich produktových týmů: už se nebudou snažit, abyste našli relevantní obsah, ale budou vám pomáhat najít smysluplnější sociální interakce,“ napsal doslova Zuckerberg. Nabízí se otázka, co Mark považuje za smysluplnou interakci. Brzy to nepochybně zjistíme.
Změny by se mohly projevit už v řádu měsíců. Co si z toho mají vzít firmy? Tvořte smysluplný obsah, přestaňte bavit koťátky a absurdními videi. Zapojte své zaměstnance, aby chtěli obsah sdílet na svých profilech. Pro firmy se moc nemění, i před rokem bychom vám radili tvořit obsah, na který můžete být hrdí.
Jak si udržet dobrou náladu v kanceláři
Přepadla vás někdy v práci trudomyslnost, protože klient nedodal podklady, protože s projekťákem není řeč, a tu novou holku z agentury se kterou jednáte, byste nejraději přirovnali ke skotu? Práce v marketingu prostě občas není jen procházka růžovým sadem.
Hubspot zveřejnil zajímavou infografiku, jak si udržet motivaci a dobrý výkon, aniž byste potřebovali terapeuta.
Celou infografiku v angličtině najdete zde.