PCB propaguje Prahu jako konferenční destinaci
Každé větší evropské město má své vlastní convention bureau, které se snaží přilákat organizátory summitů a konferencí. Klíčový prvkem u všech je pomoci organizátorům zajistit vhodné konferenční centrum, catering, hotel a v neposlední řadě doprovodný program pro přednášející i hosty.
PCB pracuje hlavně s racionálními argumenty (cena, kvalita, kapacita hotelu, počet hvězd), tak emoční cítění. Stále totiž vybírají lidé, kteří se snadno nechají strhnout pocity. Ale přiznejme si, že fotce Praha při západu slunce, nikdo neodolá, bez ohledu na to, kolikrát jste Prahu viděli 😉
Porovnejte původní a novou verzi, webové stránky najdete na adrese pragueconvention.cz.
Jak spolupráci hodnotí přímo v Prague Convention Bureau:
Bez plánu, ani ránu
Jako každý projekt i tento začínal vstupní studií. Bez ní by nás výsledný návrh nejspíš vůbec nedával smysl. V oblasti cestovního ruchu, obzvláště na pomezí B2B a B2C, musíte perfektně poznat jak cílovou skupinu, tak obchodní proces jako celek. Díky tomu můžeme nabídnout uživatelům smysluplné řešení.
PCB získává poptávky nejčastěji z doporučení nebo z webových formulářů.
„Snažíme se proto uživatelům nabídnout co nejlepší informační servis a zjednodušit jim konverzi. Chce to trpělivost, rozhodovací proces zákazníků je dlouhý. Akce se totiž plánují dlouho dopředu. Firmy si navíc vybírají průměrně ze 4 evropských měst, kde lze kongres uspořádat,“ doplňuje náš konzultant Daniel.
Vstupní studie: 4 cílové skupiny a analýza klíčových slov v 7 jazycích
V rámci analýz jsme si vydefinovali 4 cílové skupiny, které musí nový web oslovit. Tím, ale výzvy nekončí. PCB nemá konkurenci v České republice, ale například ve Frankfurtu, Vídni, Paříži či Budapešti. Veškeré analýzy jsme proto museli rozšířit do evropského měřítka.
Analýzu klíčových slov jsme nakonec připravovali pro 7 zemí. Výsledkem celého procesu bylo stanovení cílových trhů.
Z marketingového pohledu patří mezi nejzajímavější trh Belgie a Francie, jelikož mají u relevantních klíčových slov nejnižší cenu za proklik.
Kdo je unaven Londýnem?!
Součástí vstupní studie je vždy analýzy konkurence. V tomto případě jsme analyzovali convention bureau v Paříži, Vídni, Berlíně a Londýně. Jak praví klasik: „Kdo je unaven Londýnem, je unaven životem.“ A platí to i na webu.
Obecně platí, že všechna města dbají na vizuální dojem, byť pro estetiku místy trpí použitelnost. Naštěstí pro nás je Praha dostatečně fotogenická.
Díky znalosti konkurence můžeme navrhnout web, který vybočí a zaujme. Analýzu konkurence měl na starost náš UX designér Petr. Sledoval především prvky, které ostatním fungují, a také ty, ve kterých ostatní chybují.
Obecně chybí zafixnované menu, venue finder je umístěný na nějakém netradičním místě nebo vás nutí několikrát zadávat stejné parametry. Často také bojují s objemem informací, které chtějí uživatelům sdělit. Konkurenci lze poměrně dobře překonat – ať už v technických SEO parametrech nebo UX designu.
UX oříšek: kvantita informací vs. přehlednost
Tohle odvěké dilema řeší convention bureau po celé Evropě: potřebují prezentovat co nejvíce informací o hotelích a kongresových centrech, co nejpřehledněji. Toto jsou totiž informace, které organizátoři akcí potřebují nejvíc. Proto uživatele už z úvodní stránky směřujeme na tzv. venue finder, kde lze na najít výpis všech partnerských služeb.
Výpis jsme volili jako optimální kompromis mezi základními informacemi a přehledností. Do výpisu jsme zvolili na základě analýzy cílové skupiny tato data: počet konferenčních sálů, ubytovací kapacity a počet hvězd.
Své si užili i programátoři. Pražské convetion bureau využívá CRM od amerického dodavatele. Napojit ho na web jim dalo trošku zabrat a způsobilo pár bezesných nocí.