Proč vůbec tak zavedená značka jako Google mění tvář svých značek? První podoba Google Adwords vznikla před18 lety a od té doby výrazně změnily technologie i trh. Podle Sridhara Ramaswamyho, vice prezidenta pro oblast e-commerce, bude nová podoba služeb jednodušší a pro marketéry mnohem praktičtější.
Jedná se ale především o změnu názvů, podle Ramaswamyho je tahle změna výsledkem dlouhodbé práce a odráží to, kam mají služby Googlu směřovat.
Všechny propagační služby budou rozdělené do 3 značek: Google Ads, Google Ads Manager a Google Marketing Platform. Z hlediska funkce by se nic měnit nemělo. Abyste mohli zmíněné služby používat, nepotřebujete se učit nic nového.
Adwords jsou mrtvé, ať žijí Ads
Google Adwords se bude nově bude jmenovat Google Ads. Služba bude pomyslnou vstupní branou pro různé typy reklam, ať už ve vyhledávání, na Youtube, v rámci Google Play, Google Mapy, ale také pro display kampaně.
Speciálně pro malé firmy vznikne nový typ kampaní „Smart Campaigns“, který by měl pomoci podnikům začít s online marketingem. Pro malé podniky to bude defaultní nastavení.
Podnik si vybere, jaký cíl je pro něj relevantní (například telefonát nebo nákup), Google Ads pak využije machine learning technologie, které optimalizují obrázeky, texty a cílení. Více o tomto typu kampaní lze najít na blogu Googlu. Nebo si zítra 10. 7. můžete pustit livestream.
Google Marketing Platform zastřeší 2 služby
Velké firmy a marketingové agentury začnou brzy používat službu Google Marketing Platform. Ta spojí 3 nynější služby Double Click a Google Analytics 360.
„Slyšeli jsme od marketérů, že používat reklamy a analytiku společně má celou řadu výhod, například tak lze lépe poznat zákazníky. Google Marketing Platform pomůže marketérům plánovat, nakupovat reklamu, měřit ji a optimalizovat na jednom místě,“ píše Sridhar Ramaswamy.
V rámci Marketing Platform mají marketéři také možnost projit různé nástroje Google.
Součástí bude také služba Display & Video 360, ta v spojuje DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio a Audience Center. Toto spojení využijí hlavně kreativní agentury. Detaily zjistíte na livestremu, k dispozici by mělo už být také demo.
Inzerenti dostanou nový Ad Manager
Třetí novinka je určená lidem, kteří pronajímají nějaký reklamní prostor na svých stránkách. Služba v sobě kommbinuje DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange
„Vydavatelé obsahu potřebují, aby správa byla jednodušší a efektivnější. Proto jsme poslední 3 roky pracovali na tom, abychom pro ně navrhli novou platformu,“ doplňuje Sridhar Ramaswamy.