Správa kampaní
Právě ve správě kampaní jsou tyto dva systémy diametrálně odlišné.
V Google Ads máte volnou ruku a kampaně můžete pravidelně aktualizovat a provádět optimalizaci dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Můžete tak upravovat klíčová slova, biding a cílení na zájmy, témata apod. Vše je jen ve vašich rukách. Začátečníkům sice z počátku půjde hlava kolem, ale s trochou snahy si tento systém osvojí a budou ho mít brzy v malíku.
Oproti tomu AdWords Express vám dovolí vytvořit kampaň, nastavit denní rozpočet, vytvořit inzerci a tím všechny vaše práva končí. AdWords Express je totiž zcela automatizován. Po vytvoření kampaně si celou správu převezmou Google roboti a vy se maximálně můžete z povzdáli dívat, jak se jim daří (či spíš nedaří) optimalizovat vaše kampaně. Roboti sice využívají nejmodernější Google technologie, ale jen stěží jim vysvětlíte, čeho chcete kampaní dosáhnout a co je pro vás stěžejní. Ono ostatně, co byste chtěli po kampani, kterou nastavíte za necelých 15 minut.
Formáty reklam
Oba systémy dovolují inzerovat ve vyhledávací a obsahové síti, na Mapách Google a partnerských webech. Ovšem formát, kterým tak činí se také výrazně liší.
S Google Ads můžete používat animované nebo statické bannery, videoreklamy všech typů a délek, vytvářet lightboxy či kampaně v Nákupech Google anebo využít reklamu v Gmailu.
S AdWords Express máte k dispozici jen textovou inzerci a responzivní reklamu. Nic víc.
Detailní srovnání systémů
|
|
Google Ads |
AdWords Express |
Formáty |
Textová inzerce ve vyhledávání |
ano |
ano |
Responzivní reklama |
ano |
ano |
|
Statické bannery |
ano |
ne |
|
HTML5 bannery |
ano |
ne |
|
Video bannery (out-stream) |
ano |
ne |
|
Reklama v Nákupech Google |
ano |
ne |
|
Lightbox |
ano |
ne |
|
Reklama v Gmailu |
ano |
ne |
|
TrueView InStream (video formát) |
ano |
ne |
|
TrueView Discovery (video formát) |
ano |
ne |
|
Bumper Ads (video formát) |
ano |
ne |
|
Nastavení |
Nastavení denního rozpočtu |
ano |
ano |
Nastavení geocílení |
ano |
ano |
|
Založení jednotlivých sestav (strukturování kampaně) |
ano |
ne |
|
Vkládání vlastních klíčových slov do sestav |
ano |
ne |
|
Vyloučení nevhodných klíčových slov |
ano |
ne |
|
Vlastní cílení na zájmy, zájmy o koupi, témata, umístění apod. |
ano |
ne |
|
Vyloučení nevhodných zájmů, témat, umístění apod. |
ano |
ne |
|
Nastavení biddingu |
ano |
ne |
|
Nastavení strategie nabídky |
ano |
ne |
Express je volba začátečníků
AdWords Express je ideální pro úplné začátečníky a pro lidi, kteří nemají čas se PPC kampaním více věnovat. Musíte ale počítat s tím, že ve výsledku za kampaně zaplatíte víc, protože optimalizace za pomocí robotů nebudou tak účinné, jako kdyby je dělal člověk, který skutečně nad každou kampaní přemýšlí a ví, co jeho zákazníci reálně hledají. Navíc, díky omezenému množství reklamních formátů bude inzerce dosahovat mnohem nižších výsledků.
Oproti tomu Google Ads vám dovolí si každou kampaň do detailu „vyšít“. Můžete si vyhrát s cílením, s kombinováním různých formátů, a tak mít skutečný vliv na dosahování vašich cílů. Můžete se rozhodnout, na jakých webech se vaše reklama zobrazí. Můžete některé weby zcela vyloučit, můžete se sami rozhodnout, kolik jste ochotni zaplatit za proklik nebo za konverzi. Prostě a jednoduše, PPC reklama je investicí do vaší firmy a jen s Google Ads tyto investice máte reálně pod kontrolou.
Jaký systém zvolit?
I začátečníkům bychom doporučili Google Ads. Je sice sofistikovanější, ale umožní vám kampaně lépe zacílit i nastavit. Samotná práce v Adwords není nijak složitá, jakmile si na systém zvyknete. Google má navíc precizně zpracovanou nápovědu, když si nevíte rady. Za trochu práce můžete dosáhnout nesrovnatelně lepších výsledků.
P.S.: A jestli vás láká myšlenka zapojit oba dva systémy najednou, tak to nedělejte. Zbytečně si budete zvyšovat náklady na inzerci. Systémy si totiž budou navzájem konkurovat, a to bude mít vliv na cenu za klik, popř. konverzi.
Adwords Express můžete vyzkoušet zde. K používání Google Ads se registrujte zde.