Co dokážete za 10 000 dolarů?
Představte si, že máte k dispozici 10 000 $ měsíčně na inzerci v Google Ads. Čeho všeho byste s takovým rozpočtem dokázali dosáhnout? Co třeba podělit se o problémy klientů, kterým pomáháte? Šířit digitálním světem své poslání, a tak získávat dary či dobrovolníky bez kterých žádná nezisková organizace nemůže existovat. A právě proto je tu Ad Grants. Podpora pro neziskové organizace v jejich práci, podpora v šíření informací za pomocí kampaní Google Ads a AdWords Express.
AITOM takto získal Grants pro nadaci Paraple nebo třeba SOS dětské vesničky. Tyto nadace tak nejen mohou lépe komunikovat s dárci, oslovují také zájemce o dobrovolnictví a potenciální klienty, kteří hledají pomoc. Díky PPC se tak může pomoc dostat i k těm, kteří netuší, že nadace existují.
Takto například vypadají výsledky kampaní Ad Grant SOS vesniček. Kampaně jsou přesněji zacílené, přivedou tak sice méně uživatelů, ale podařilo se nám výrazně zlepšit výsledky:
Grants můžete využít v 50 zemích
K Ad Grants se k dnešnímu dni lze přihlásit ve více než 50 zemích světa, včetně České a Slovenské republiky. Je ale potřeba splnit několik podmínek a projít si několik nezbytných a zdlouhavých kroků, než se vaše PPC kampaně v Google Ads budou moci spustit pod záštitou tohoto programu. Ale když se zadaří, tak následnou inzerci ve vyhledávání za vás bude hradit Google, a to skutečně až do výše 10 000 $ měsíčně.
Kdo může grant získat?
Samozřejmě se nemůže do programu přihlásit každý a než tak případně učiníte, tak si ověřte, že jste ti privilegovaní.
Přihlásit se může taková organizace, která je v dané zemi registrovaná jako charitativní organizace, sdružení, institut, nadace nebo fond. Případně také neziskové právní subjekty zřízené registrovanými církvemi nebo náboženskými organizacemi.
Rozhodně sem nespadají vládní subjekty a organizace, nemocnice a zdravotní organizace a ani školy, akademické instituce či univerzity (pro ty existuje jiný projekt, Google for Education).
Ovšem nemusíte být smutní, jestli tyto podmínky nesplňujete. Google si vyhrazuje právo jakoukoliv přihlášku či organizaci kdykoli a z jakéhokoli důvodu přijmout nebo zamítnout. A to není vše. Dokonce může kdykoli rozšířit nebo pozměnit podmínky přijetí. Výběr je tak čistě na Google, který nepodléhá žádné externí kontrole. Co z toho vyplývá? Jednoho dne ty podmínky možná budete splňovat. Výhodou také je nezávislost na regionálních vládách, které možná právě vašim aktivitám nepřejí. Maďarsko by mohlo vyprávět.
Jak se registrovat:
- Registrace do programu TechSoup
- Registrace do programu Google pro neziskové organizace
- Registrace do programu Ad Grants
- Vytvoření svého účtu v Google Ads či AdWords Express
- Správné nastavení účtu, aby byl schválen pro přijetí do Google Ad Grants
- Samotné schválení účtu
- Pravidelná údržba účtu
Každému tomuto kroku se postupně budeme věnovat a celým procesem vás provedeme v samostatném článku zde.