Takto vypadá starý a nový inzerát:
Výsledky našeho experimentu
Hned jak jsem měla možnost, tak jsem vytvořila experimenty, abych si ověřila, nakolik ovlivní delší texty výsledky inzerce. Bohužel, z časových důvodů jsem měla čas se věnovat jen několika málo kampaním. Zde se budu věnovat 3 obecným, 1 brandové a 1 kampani cílené na konkurenci. Nyní je tomu měsíc, tak se podíváme na první výsledky:
Brandové výsledky
Výsledky kampaní cílených na konkurenci
U těchto dvou kampaní si můžete všimnou, že skutečně delší texty zatím jen prospěly. CTR se výrazně zvedlo a CPC se snížilo, čili reklamy získaly více prokliků za méně peněz.
U brandu to připisuji tomu, že inzerce se všemi využitelnými rozšířeními zabírá téměř celou vrchní část výsledků. Navíc, delší texty jsou výraznější než klasické z organiku a nikdo z konkurence na tento brand neinzeruje. 🙂
U kampaně cílené na konkurenci to naopak lze přisoudit tomu, že jejich PPC specialisté ještě neměli čas se přizpůsobit novým možnostem a díky tomu je naše inzerce mnohem výraznější. Prostě říká: „Klikni na mě!“ Je ale jen otázka času, než se rozkoukají a tyto výsledky se opět změní a přiblíží se výsledkům nyní zmíněných obecných kampaní anebo, jak to u kampaní cílených na konkurenci bývá, výsledky budou ještě mnohem horší než u obecně zaměřených kampaní.
Výsledky obecné kampaně 1. experiment:
Výsledky obecné kampaně 2. experiment:
Výsledky obecné kampaně 3. experiment:
U obecných kampaní je situace momentálně odlišná. Proč? Na vině je konkurečnost.
Na předchozí brandovou a konkurenční kampaň cílí jen omezené množství účtů, které buď nemají konkurenci anebo se konkurence nestihla připravit. U obecných frází tomu tak není. V těchto odvětvích již jsou účty, které aplikovali rozšířené inzeráty. Když vezmeme navíc v potaz skóre kvality, ať už klíčových slov nebo kvality textů, tak to s výsledky zamává.
U těchto obecných kampaní si můžete všimnout, že odchylky zatím nejsou nijak výrazné, a proto si teď nedovolím dělat závěry. Ty vám přinesu až bude více dat.
Rozšířit inzeráty nebo ne?
Co si z toho zatím vzít k srdci? Pro brandové kampaně nemůžete udělat nic lepšího, než že co nejdříve aktualizujete své inzeráty.
U konkurenčních kampaní zase využijte této příležitosti, kdy ostatní PPC specialisté nestíhají. Máte jedinečnou možnost této situace využít. Bůh ví, kdy se bude opakovat.
U obecných kampaní nečekejte žádné extra zlepšení výsledků, ale rozhodně jim nemůžete nijak výrazně ublížit.
Brzy se těšte na další vyhodnocování výsledků.