Petra z Glastetiku se na nás obrátila už v prosinci 2017. Plánovala, jak uvést novou značku a mimo jiné řešila i web. Ve výběrovém řízení jsme samozřejmě nebyli sami. Dost možná jsme ani neměli nejlepší nápady na grafiku, ale jako jediní jsme představili ucelený koncept práce. Jako jediní jsme se také zajímali o to, jak má fungovat obchodní proces v nové firmě. Nový web můžete vidět zde.
Co když analýzy nejsou v rozpočtu?!
Bohužel poctivé analýzy zaberou čas, a tudíž nejsou levné. (Ale to není nic, pokud chcete kvalitu.) Původně nám všichni na naše dotěrné dotazy odpovídali, že „tohle do výběrka potřeba není.“ Jenomže Daniel, náš account director, umí být taky dost tvrdohlavý – na analytice ještě před začátkem vývoje jsme trvali.
Sice jsme museli letět až do Belgie vysvětlit, proč ten český web bude tak drahý, ale stálo to za to nám i klientovi. Nový web totiž reflektuje brandové požadavky i potřeby zákazníků, které chce Glastetik oslovit.
Ostatně připravujeme video rozhovor přímo s Petrou, tak si to brzy poslechnete sami.
Wireframe, aneb pár čar, které určí budoucnost webu
Nejtěžší práci vždycky má náš UX designer Michal. Dostane kupu tabulek a grafů, dále několika stránkový dokument a musí z toho pochopit, co si klient žádá.
Mnoho klientů vnímá wireframe jen jako náčrtek, který vlastně nic neznamená. Opak je pravdou. Michal má největší zodpovědnost z našeho týmu. To on totiž črtá, jak bude web vypadat, jak a kudy povedou konverzní trasy a také navrhuje některé technické funkcionality.
Až, když existuje wireframe, nastupuje grafik. Velmi často některé textové elementy „nakreslí“ jinak – dá je do boxů nebo s nimi prostě pracuje tak, aby vyznělo sdělení, které má konkrétní element předat.
Rozdíl ostatně můžete vidět sami. Takto se liší wireframe a grafický náhled úvodní stránky:
Jak stanovit cíle nového webu?
Sklenářství Glastetik dříve v Česku nepůsobilo, nemělo teda ani webové stránky. Nastupuje tedy otázka, jak si nastavit cíle, když nemáte z čeho vycházet. Do jisté míry se lze inspirovat výsledky webů z jiných států. Ovšem každý trh má svá specifika.
Navrhujeme marketingovou strategii
V rámci vstupní studie jsme navrhovali Glastetiku také možnosti, jak web prezetovat lidem z cílové skupiny. Marketingovou strategii navrhujeme pro velké projekty prakticky vždy.
B2B má v marketingu jistá specifika. V B2C bychom se nejspíše zaměřili více na vizuální sociální sítě, jako Instragram a Pinterest. Jednotlivé kampaně se měly lišit dle persony, které jsme předem definovali. Mimo jiné jsme navrhli jednu celou kampaň zacílit na architekty a interiérové designéry:
V B2B to nestačí, takže jsme doporučili Glastetiku zaměřit se na PR v oborových časopisech.
Zatímco, my se zaměříme na SEO, které mu rozumíme mnohem líp. SEO je běh na delší trať, první výsledky čekáme za 3 až 6 měsíců.
Kdo na webu Glastetik.cz pracoval:
Daniel Musil, Account director |
Tomáš Odl, Project manager |
Michal Novák, Senior UX designer |
Petr Novák, Senior UI designer |
Michal Fryč, Front-end Developer |
Radim Hašek, Senior Back-end Developer |
Michal Vaníček, Head of Online Marketing |
Tereza Malkusová, Senior copywriter |
Věra Rajchertová, Senior PPC specialist |