Víte, jak vás vidí vaši klienti nebo si jen myslíte, že to víte?
Všichni jsou si toho jistě vědomi, ale pro správně nastavené podnikání potřebujete neustále a průběžně zjišťovat, co si o vás myslí vaši klienti. Žádný odborník vám neporadí správně, pokud se nezačne bavit s vašimi klienty.
- Nebojte se zeptat vašich klientů, v jejich odpovědích je zlato pro váš byznys
- Jste si jistí, že přesně víte, jak vás klienti našli, a proč se pro vás rozhodli?
- Pokud to nevíte, zavolejte vašim zákazníkům, rádi vám to poví
Prohlédněte si případové studie a vzory průzkumů
- Případová studie průzkumu mezi klienty společnosti EuroHypoteka (středně velká společnost)
- Případová studie průzkumu mezi klienty webových stránek partnerske-vztahy.eu (živnostník)
Přínosy průzkumu mezi klienty klientů
- Získáte zpětnou vazbu ať negativní či pozitivní
- Zjistíte jak si vedete vůči konkurenci
- Co je nutné zlepšit ve vašem podnikání, jak vnímají vaši značku (brand), jaké máte výhody v produktu či službě apod.
- Budete se divit, ale vaši klienti vás přivedou mnohokrát i na nové podnikatelské nápady pro nový produkt
K čemu průzkum slouží
- Důležitý je zejména pro tvorbu webových stránek, psaní textů apod. V AITOMu jej často využíváme v rámci vstupní studie.
- V neposlední řadě ovlivní váš každodenní chod a správný růst pro klienty
- Průzkum je vhodný také pro správnou péči o stávající klienty (podnikatelé rádi hledají nové klienty, ale často zapomínají na stávající klienty, kteří jsou pro ně nejlevnějším způsobem pro znovu oslovení a zobchodování)
Jaké můžete vést průzkumy?
- Kvantitativní průzkum – tedy jasné otázky a k nim odpovědi
- výhodou je bezesporu jednoznačnost výstupu a rychlost zpracování
- nevýhodou takto vedeného průzkumu je absence inovace, tedy nezjistíte nic nového směrem k vašemu produktu. Můžete si pouze potvrdit či vyvrátit vaše myšlenky. Nebo můžete vést.
- Kvalitativní průzkum – tedy odpovědi nejsou jasně dané a nasloucháte. My v AITOMu provádíme obvykle hloubkové rozhovory. Mezi oblíbené kvalitativní metody dále patří kontextové šetření, výzkum v terénu nebo deníčkové výzkumy.
- nevýhodou je nejednoznačnost využití, tedy ne všichni odpoví shodně, pozorovatel musí být opravdu empatický
- výhodou je možnost zjištění opravdu reálných postřehů a myšlení vašich klientů včetně nových impulsů pro vaše podnikání
Důležité dovednosti pozorovatele vůči respondentům (stávajícím klientům)
- Měl by umět pozorovat
- Disponovat schopností naslouchání respondentům
- Umět klást otevřené otázky
- Neklást spekulativní otázky
Prohlédněte si případové studie a vzory průzkumů
Chcete poradit nebo provést průzkum mezi svými klienty v návaznosti na online marketing a webové stránky?