Výjimečný klient
ČEPRO je pro Českou republiku klíčový podnik. Má na starost ochranu zásob státních hmotných rezerv. A také přepravuje, skladuje a prodává ropné produkty. Jeho 800 zaměstnanců se každý den stará o to, abychom u čerpacích stanic měli co nabrat do svých nádrží. K tomu potřebuje stále nové a kvalifikované lidi mnoha profesí po celé České republice. A to už je docela HR oříšek, který se lidé z ČEPRO rozhodli rozlousknout novým kariérním webem.
Potřebovali řešení, kde na jednom místě uchazeči najdou volné pozice, pochopí jejich náplň, dozvědí se o firemní kultuře… zkrátka udělají si dobrou představu o tom, jestli do ČEPRO poslat svůj životopis. Mimo jiné, čím přesněji vědí, co od nové práce očekávat, tím je vyšší pravděpodobnost, že u firmy nakonec zůstanou. Což je jedním z klíčových faktorů, který snižuje finanční náklady na recruitment a onboarding nových lidí.
Plán, na kterém se všichni shodnou?
Výsledek už známe. Je jím atraktivní rozsáhlý web plný informací, videí a zaměstnaneckých příběhů, který přivádí k pohovorům relevantní uchazeče.
Ale startovní čára? Na ní stála spousta lidí se spoustou různých představ, které jsme potřebovali dát dohromady. K tomu nám pomáhají osvědčené workshopy u klienta a pomohly i tentokrát.
Co si o své práci myslí operátor výroby? Jaká je ve firmě kultura a čeho se při nástupu různí lidé obávali? Jaké informace komu chyběly a chtěli by je budoucím kolegům předat? Zkrátka jak to tu všechno chodí? Co od nového webu očekává HR oddělení, lidé z různých oborů a co představenstvo firmy?
Nikdy nelitujeme času, který investujeme do rozhovorů se zaměstnanci firmy. Jinde totiž nenajdeme lepší zdroj autentických informací, které kariérní web potřebuje jako sůl. Čas investovaný do workshopů se bohatě vrátí klientovi i nám.
Data, data, data
Výsledkem přípravné fáze byla i tentokrát spousta dat a informací. Od klienta, z workshopů, z HR oboru i z naší marketingové analýzy. To vše jsme shrnuli ve vstupní studii, která je pro nás u všech projektů výchozím bodem cesty k cíli. Díky ní jsme věděli, co, jak a proč vlastně budeme tvořit. Až se vstupní studií v ruce vždy známe cílové skupiny, můžeme navrhnout strukturu webu, jeho obsahovou strategii a také marketingovou kampaň, která na spuštění webu naváže.Také už vám někdy někdo nabízel rychlý a krásný web jen tak od stolu, aniž shromáždil všechna tato data? Existují jen dvě možnosti, jak je to možné: je kouzelník, nebo není profesionál.
Investice do videí a příběhů? Dobrý tah!
Je radost pracovat na webu, do kterého je klient ochotný investovat vše, co projekt potřebuje. ČEPRO takovým klientem je. Díky tomu jsme si mohli dovolit zapomenout na fotobanky a videobanky a navrhli jsme vizuální obsah na míru. Propracovaná videa včetně scénářů, fotografie konkrétních lidí z provozu firmy… zkrátka vše na míru obsahové strategii a 100% autentické. Z hotového webu jsou cítit živí lidé a pracovní atmosféra firmy. Toho bychom s vypůjčenými nebo archivními fotkami nikdy nedosáhli.
Stejně takovou vypovídací hodnotu mají konkrétní příběhy oslovených zaměstnanců, které web představuje. Mladou ženu, která je ráda, že u firmy našla uplatnění i s třemi malými dětmi. Zkušeného operátora ve zralém věku, který ví, proč u firmy pracuje již 20 let. To vše nebylo potřeba vymýšlet, stačilo na správném místě na čerpat a na web vložit. Výsledkem jsou vizuálně velmi atraktivní stránky, které zaujmou i někoho, koho by jinak v těžkém průmyslu možná nenapadlo práci hledat.
Spouštíme!
Práce pro velké klienty je specifická i tím, že její výsledek musí většinou schválit několik úrovní managementu včetně představenstva. Celý projekt se nám ČEPRU nakonec podařilo odevzdat v kratším termínu, než jsme původně počítali. A to přesto, že se v průběhu tvorby u klienta změnila osoba za projekt zodpovědná.
Už z minulosti víme, že se vyplatí přesně nastavit proces, dodržovat dohodnuté postupy a důkladně komunikovat. Pak může do vlaku klidně přisednout nový člen týmu a jede se do cíle bez zastávky.
Chcete se také poradit o kariérním webu pro svou firmu?