Zaujmout – udržet – motivovat k nákupu
Je odpoledne, blíží se odchod z práce a člověka napadá typická otázka: Co připravit doma rodině k večeři? Nebo pozval přátele na návštěvu, ale všechny pomazánky už vyzkoušel nejmíň stokrát. A právě v takovou chvíli by si měl vzpomenout na Gustoacademy.cz, kde během pár minut najde inspiraci, co uvařit, zjistí, jak na to a rovnou si jedním klikem vytiskne nebo pošle do mailu nákupní seznam. Cestu domů se staví v BILLE a problém má vyřešený. To ideálně opakuje pravidelně, protože portál je udělaný tak, aby se na něj zákazník rád vracel a kdykoliv na něm našel odpověď na každodenní problém, co vařit.
Portál jsme vytvořili pro společnost BILLA společně s agenturou MarketUp. Na starost jsme měli technickou a grafickou část. Naším úkolem bylo vyvinout uživatelsky příjemné a praktické řešení, které se zákazníkům vyplatí pravidelně používat. Stane se pro koncové uživatele zábavnou “hračkou” a pro klienta efektivním marketingovým nástrojem přinášejícím obchodní výsledky.
Promyšlené funkce tvoří vyladěný celek
Portál jsme pomohli navrhnout tak, aby svou strukturou i technicky podporoval businessové cíle. Nabízí například:
- možnost stažení receptu přímo do mobilu, k tisku nebo do e-mailu
- měření slevových kódů a možnost měření dosahu marketingových kampaní až po konečný nákup na prodejně
- možnost sledovat využití slevových kampaní i podle členství v BILLA Bonus Clubu
- propojení surovin přímo s recepty, ve kterých jsou využity. Pro BILLU to znamená především zvýšení prodeje vlastních privátních značek
- vygenerování receptů podle surovin, které má zákazník už doma a jen je potřebuje doplnit
- pravidelnou synchronizaci BILLA produktů (interních korporátních značek) a denní import nových produktů , denně se importují nové produkty.
- prezentaci bannerů a letáků na podporu privátních značek
- vytváření unikátní online databázi produktů obsahující tisíce položek, včetně složení a tipů na využití
Měříme, měříme, měříme
BILLA podporuje projekt Gustoacademy masivní reklamou v TV, tisku i online médiích. Návratnost nákladné investice proto potřebuje sledovat podle přesně definovaných parametrů.
V prvních měsících od spuštění jsme společně dosáhli výsledků, ze kterých můžeme mít radost. Klient i my.
- Průměrný měsíční počet návštěv webu je více než 100 000 uživatelů.
- 25 % všech návštěvníků webu scrolluje až na konec stránky.
- Konverzní poměr kategorie “přidání suroviny do nákupního seznamu” je 0,3 %.
- Více než 5 % všech uživatelů webu na něm stráví více než 10 minut a prohlíží více receptů než jeden.
- Kolem 5 % uživatelů stáhne slevový kupon na konkrétní prohlížený produkt.
“Dobrou agenturu člověk pozná nejen díky výsledkům, ale i když přijde nějaká složitější situace. S AITOMem nás tato zkouška ohněm potkala u tohoto projektu. Musel jsem ocenit, že se k tomu postavili čelem, hned volali, řešili to se mnou a přišli s nouzovým plánem. Teď nám projekt generuje 100 000+ návštěv měsíčně. Spolupráce probíhá na jedničku a máme v plánu projekt ještě dále rozšiřovat, aby nám přiváděl ještě více reálných zákazníků pro naše pobočky.”
David Pála
Marketing Manager – BILLA Digital & Loyalty Club
Chcete se s námi také poradit o svém online projektu? Přijďte si o něm popovídat, těšíme se na vás.