Jaké problémy způsobuje FBclid, HSA a jiné parametry
Největší komplikací, kterou vám tyto URL přinášejí, jsou mnohonásobné duplicity v přehledech. Jedna obsahově stejná stránka se v nich pak objevuje opakovaně pod různými URL adresami. Budete-li si chtít seřadit stránky od nejnavštěvovanějších, jednoduše se vám to nepovede.
Výpis vypadá třeba takto:
Je tomu tak proto, že některé reklamní systémy vkládají do odkazů takzvané parametry. Parametry v URL adrese začínají znakem otazníku “?”. Může je vytvářet váš vlastní web, Google překladač nebo emailové služby.
Všimněte si také, že podobné parametry z reklamního systému Google Ads (dříve Adwords) se ve výpisu nezobrazují. URL jako “?utm_source” nebo “?gclid” tam nenajdete, protože je nástroj Google Analytics umí sám odstranit.
Návod na odstranění parametrů
Nežádoucí parametry můžete odstranit v 5 krocích:
- Přihlaste se do účtu Google Analytics.
- Ve Správci (ozubené kolo) otevřete příslušnou Službu a Výběr dat.
- V položce Nastavení výběru dat najdete pole “Vyloučit parametry v adrese URL”.
- Do pole zadejte parametry, které chcete z URL vyloučit, tj. “fbclid”.
- Více parametrů oddělte čárkou
Příklady:
Více parametrů oddělených čárkou:
Vložení zajistí, že všechny informace za otazníkem se z uložené URL adresy odstraní. Do GA se přitom normálně zaznamenávají všechny další informace jako zobrazení stránky, zdroj atd.
Jak zjistit, které parametry jsou v Google Analytics uložené?
Chcete-li zjistit, jaké URL adresy s parametry máte v Google Analytics uloženy, nejsnáze se k odpovědi dostanete touto cestou:
- Nastavte si delší období, alespoň 3 měsíce.
- V přehledu zvolte Chování.
- Vyberte Obsah webu a Všechny stránky.
- Do vyhledávacího pole zadejte znak otazníku “?”.
- Získáte ty URL adresy, které obsahují parametry.
- V našem případě se zobrazuje na prvních řádcích “?hsa_net”.
Například takto:
Kdo stojí za podobnými odkazy?
I zdroj těchto nežádoucích odkazů můžete snadno zjistit.
- Vyberte přehled Vstupní stránky
- Přidejte sekundární dimenzi: Zdroj/medium
- Vyhledejte Stránky s otazníkem “?”
V ukázkovém případě jsme zjistili, že zdrojem jsou Adwords a Facebook a po nich e-mailové kampaně:
Další parametry
Pro inspiraci jsme pro vás sepsali příklady parametrů, které se vyskytovaly a vyskytují v námi spravovaných účtech Google Analytics:
- ?fbclid (Facebook)
- ?hsa_net
- ?hsa_cam
- ?force_format
- ?szn-session
- ?sa
- ?ct
- /translate_c?depth (?depth)
Může se stát, že potřebujete nechat informace za otazníkem zachované. Například u stránkování (např. …?page=2) nebo u zvolených filtrů v e-shopu (např. …?color=red&site=L). Podle informace URL pak lze zpětně rozpoznat, které filtry lidé na webu používají, a tyto parametry ze statistiky neodstraňovat.
Chcete podrobně vědět,co říká Google Analytics o vašem webu? Rádi vám poradíme. Objednejte si konzultaci u našich specialistů.