2021: Využijte e-learning jako cestu k B2B prodeji
Přišel čas zavést e-learning i tam, kde dříve nebyl potřeba. Přechod na online v mnoha firmách důkladně vymetá kostlivce z nefunkčních obchodních i marketingových procesů. Ale kdo si včas vyhrne rukávy a dokáže si do zaběhnuté rutiny pustit svěží vítr, může získat obrovský náskok.
Příkladem toho, jak se na B2B obchodní procesy podívat nově, je e-learning. Chytrou strategií z něj můžeme udělat komplexní obchodní nástroj pro komunikaci celé B2B obchodní sítě.
Jak díky e-learningu dostat informace k prodejcům?
Představte si velkou výrobní firmu s klasickou organizační strukturou. Má kvalitní produkt, síť obchodních zástupců a prodává své zboží ve stovkách prodejen. Potřebuje zvednout svůj tržní podíl a vytvořit lepší vztah koncových prodejců ke své značce. Existuje cesta, jak to dokázat pomocí onlinu? Ano!
Právě takovým klientem je pro nás ISOVER – výrobce izolačních stavebních materiálů.
Od předchozí spolupráce na jiných marketingových projektech jsme se s ISOVERem dostali až k zavedení komplexního e-learningového systému, který vzdělává koncové prodejce stavebnin online a přímo tak ovlivňuje výši prodejů.
Oproti klasickým offline školením má spoustu výhod:
-
Pružnost. Chce-li ISOVER stovkám prodejců stavebnin cokoliv sdělit, může to udělat hned.
-
Pravidelnost. Nové informace o produktech dostávají prodejci vždy po určité době. Tím je pro ně značka zapamatovatelná a ochotněji se nové věci učí.
-
Systém. Distribuci informací prostřednictvím videí, obrázků a textů může klient naplánovat dopředu a dobře se na ni připravit.
-
Zpětná vazba. Díky testům má ISOVER přehled, co o jeho produktech prodavači skutečně říkají zákazníkům. A také může zpětně získat zajímavé náměty, co by bylo dobré v informacích doplnit či opravit.
Už žádná drahá víkendová školení, ze kterých prodejci odjeli a o jejich pozornost bylo na dálku potřeba bojovat s konkurencí. Komplexní e-learning s nimi každý den buduje dlouhodobý vztah. Jednotlivým lekcím se prodejci navíc mohou věnovat i v pracovní době, například ve chvíli, kdy nejsou v obchodě žádní zákazníci. Tím pádem nemusí ISOVERu věnovat čas “navíc”. I to se počítá!
E-learning jako motivace pro prodejce
Není třeba objevovat kolo, abychom dosáhli změny. Díky analýze trhu jsme zjistili, že největší váhu na rozhodnutí koncového zákazníka, jakou značku izolace si koupí, má doporučení od prodejce ve stavebninách. Vymýšleli jsme tedy způsob jak prodejce motivovat k doporučení produktů ISOVER jinak, než slevami či provizemi. Využili jsme zkušenost, že každý nejraději prodává to, o čem rád mluví. A o čem rád mluví? O tom, co dobře zná. Čím lépe nás tedy provadač pozná, tím raději naše produkty prodává. Pro ISOVER jsou proto klíčovými partnery stovky prodavačů v obchodech se stavebninami. Získat jejich pozornost znamená dostat se přes ně i ke koncovým zákazníkům, kteří si k nim přijdou vybrat izolační materiál.
A právě tady e-learning skvěle otevírá dveře k dobrým obchodním vztahům. Pravidelné studijní materiály a následné testy přinášejí bodování a výsledky, které může ISOVER náležitě ocenit. Předání certifikátu a dárku za úspěšně vyplněný test je pro obchodní zástupce dobrým důvodem stavit se na prodejně a být s prodavači v osobním kontaktu. I tím se posiluje jejich vztah ke značce a ochota nabízet ji zákazníkům.
Komplexní online řešení
Právě v přímém dopadu na obchodní výsledky je nejvyšší přidaná hodnota celého řešení.
Pro ISOVER jsme postupně během dlouhodobé spolupráce komplexní e-learningový proces:
-
navrhli včetně responzivní varianty
-
nadesignovali
-
naprogramovali
-
otestovali
-
spustili
-
a nadále ho rozvíjíme a zavádíme do něj nové funkce
Naše řešení teď klientovi poskytuje možnost:
-
vytvářet a vkládat školicí materiály
-
testovat uživatele z jejich znalostí
-
nastavovat odměny – nasbírané body umožňují získat bronzový, stříbrný nebo zlatý certifikát a s ním spojené dárky
-
generovat statistiky a exporty pro vedoucí prodejen i pro obchodní oddělení ISOVERu
V AITOMu řešení stále vylepšujeme a přidáváme do něj nové funkce.
Rozdíl v prodejích je vidět
Prodejny stavebnin, jejichž prodavači e-learningový systém ISOVERu pravidelně využívají, zaznamenaly vyšší nárůst prodejů než ty, které se zatím nepřipojily. Vzrostl u nich ale především podíl prodejů oproti konkurenčním značkám. Obchodní otázka tedy dávno nezní, zda měl přechod na e-learning smysl, ale jak ho dostat ke všem prodejcům!
Řešíte také ve své firmě, jak v online době lépe šířit informace do své obchodní sítě?
Objednejte si u nás konzultaci zdarma. Představíme vám náš e-learningový nástroj nebo pro vás vymyslíme řešení na míru.
CHCI KONZULTACI
Chcete zjistit více o našich řešeních pro B2B business? Poslechněte si přednášku Dana Musila – Account Directora AITOM Digital na WebTOP100 Praktický online marketing pro B2B firmy.