Úkol pro nás jako dělaný
Když jsme s projektem začínali, ještě jsme netušili, jak restauračním businessem zamíchá covid. O to důležitější roli náš projekt pro online podporu B2B businessu hrál.
Projekt jsme zahájili vytvořením vstupní studie, ze které vyplynuly wireframy. Klíčovou roli hrály technické funkcionality. Pro klienta bylo důležité:
-
zajistit bezpečnost obchodních dat
-
chytře evidovat objednávky a obchodní případy
-
vymyslet chytrý systém vkládání promo kódů na web
Navrhli jsme systém, na kterém funguje podobně jako e-shop. Jen na něm B2B partneři platí získanými body.
Potřebovali jsme spolehlivě ošetřit, aby se kódy nemohly falšovat a systém se nedal napadnout. Implementovali jsme proto databázi 3 milionů unikátních kódů, které nám klient dodal a ze kterých se žádný nedá použít vícekrát.
Druhým podstatným kritériem byla jednoduchost používání. Systém musí koncovým uživatelům – obsluze v restauracích a barech – usnadňovat práci, nikoli ji ztěžovat. Dali jsme si tedy záležet na srozumitelnosti uživatelské cesty a na minimalizaci překážek k dokončení každé operace.
Ohlas u B2B zákazníků
Společně s klientem jsme na začátku stanovili hlavní měřitelné cíle: docílit nárůst objednávek z barů a restaurací i nárůst prodaných lahví a porcí nápoje a mít během 6 měsíců zaregistrováno v projektu 5 000 B2B uživatelů (barů a restaurací).
Dalším krokem pak bude propojit B2B web s nástrojem Salesforce, aby měl klient jednotné místo, kde sleduje aktivity všech obchodních partnerů.
Tady klikni a objednej si tap mašinu
Samotný obchodní proces, který na webu probíhá, jsme navrhli ve dvou krocích:
-
B2B partneři sbírají body ve věrnostním programu. Na začátku se přihlásí a dostanou tzv. starter pack – merchandising na podporu prodeje.
-
Zadáváním kódů konkrétních lahví se jim načítají body, které mohou každý měsíc proměnit v další výhody.
Web je navržený tak, aby obchodní partnery maximálně motivoval k pořízení tzv. tap mašiny. Jedná se o mrazicí přístroj, jehož používání na baru nebo v restauraci dle statistik zvyšuje spotřebu nápoje až o 30 %.
Obchodní zástupce klienta nyní může kdykoli v administraci systému zjistit:
-
kteří koncoví uživatelé (barmani, výčepní, majitelé…) se zaregistrovali
-
kolik nápoje nakoupili
-
kolik nápoje prodali
-
zda již mají tap mašinu, nebo zatím mrazí v mrazáku
-
zda jejich podnik pořádá akce s Jaegerem (systém nabízí B2B partnerům možnost vygenerovat si personalizovaný plakát s grafikou Jaegeru a využít ho pro svou akci)
Na tyto podrobné informace navazují další obchodní aktivity klienta – může je přesně cílit na konkrétní partnery. Tím zvyšuje úspěšnost svých prodejů a šetří čas i investice do týmu.
Dalším krokem v projektu je web, kde si může každý partner objednat tap mašinu za výhodnější cenu.
Navázali jsme web na další obchodní procesy
Abychom nezůstali jen u samotného webu, pomohli jsme klientovi vymyslet proces, který získaná data využije i v návazných obchodních procesech. Web bude do budoucna propojený se Salesforce a klient v systému dokáže sledovat:
-
jestli má konkrétní výčepní tap mašinu
-
kolik na ní prodá nápojů
-
kolik má které partner restaurací a jiných zařízení
-
zda partner využívá i další weby klienta
-
další statistiky…
V tuto chvíli má klient shromážděno maximum informací o klientech na jednom místě právě na webu www.jagerpromo.cz. Na jejich základě se obchodní zástupci rozhodují o dalších krocích.
Díky úspěchu v České republice jsme projekt lokalizovali i na Slovensku a ještě před začátkem korona krize klient stejný model spustil pro značku Tullamore.
“Díky projektu máme přehled o tom, jak naši partneři nakupují Jaegermeister a můžeme je motivovat k větším nákupům. Také víme, zda Jaegermeister podávají správným způsobem, tedy při -18 stupních, kdy chutná nejlépe. Máme dokonce zjištěno, že pokud naši partneři dodržují naše postupy a používají Jaegermašinu, tak dokáží prodej Jaegermeister navýšit až 3x. Projektem jsme získali efektivní komunikační platformu, která sdružuje i zákazníky, ke kterým nechodí naši obchodní zástupci.”
Barbora Březinová, E-Sales Channel Manager, Mast-Jaegermeister CZ s.r.o.
Chcete také pomoci s B2B projektem? Hledáte efektivní obchodní cesty nebo zkušený marketingový pohled?