O klientovi
CarNext ( www.carnext.com ) Carnext je dceřinou firmou společnosti Leaseplan, jedné z největších společností na světě poskytujících operativní leasing a fleet management osobních vozů. Carnext prodává ojetá vozidla od Leaseplanu po prvním majiteli. Svým zákazníkům zaručuje kompletní znalost servisní historie automobilu a kvalitní vozy s výbornou péčí po dobu operativního leasingu.
Zadání:
Zadáním bylo převzít správu online marketingu a dosáhnout alespoň stejných vysledků s méně než polovičními náklady, než dosáhla správa dosavadní (podrobněji viz níže). Na otestování proveditelnosti tohoto požadavku jsme měli 3 měsíce.
Hlavními argumenty, na kterých měl online marketing stát, byly spolehlivost firmy, dobrá pověst a skvělé reference (hodnocení 9 z 10 na Googlu patří mezi nejlepší v ČR).
Zadání bylo specifické svou strukturou – CarNext je zároveň obchodní web a zároveň e-shop. Nákupní proces je vzhledem k produktu komplikovaný.
Zákazník může na webu:
- Zanechat lead a čekat na kontakt od obchodníka
- Zakoupit automobil přímo v e-shopu
Cílem kampaně pak bylo vytěžit na maximum obě konverzní cesty.
Při realizaci kampaně jsme potřebovali překonat tři hlavní překážky:
Klient je specifický tím, že se správu online marketingu rozhodl oddělit od řízení své holandské centrály. Ta po celý rok 2020 online marketing spravovala společně pro všechny státy, což s sebou neslo i některé nevýhody – především nemožnost přizpůsobit strategii a parametry lokálním podmínkám. To ve výsledku znamenalo vysoké rozpočty vydané za display, search i Facebook reklamu s nepříliš uspokojivými výsledky vůči investované částce. Proto se marketingové vedení české pobočky rozhodlo pro lokální cestu s očekáváním dosáhnutí minimálně stejných výsledků za méně než poloviční náklady.
Celou kampaň jsme postavili na zelené louce – bez přístupu do historie účtů. Rozhodnutí o našem výběru přišlo ze dne na den a kampaně jsme museli začít vytvářet a spravovat do 24 hod. Předávání informací o přístupech, vysvětlování dotazů atd. bylo celkem komplikované vzhledem k nutnosti komunikace s holandskou centrálou a korporátními pravidly na sdílení přístupů.
Nastavení měření analytiky v Google Analytics bylo velmi komplikované a pro běžného uživatele naprosto nesrozumitelné. Museli jsme proto rozklíčovat všechny typy cílů a jejich různé provázanosti mezi sebou. To pak významně ovlivnilo i propojení s reklamními systémy a nastavení mikrokonverzí pro co nejlepší optimalizaci kampaní.