Proč byste se měli soustředit na vizuální obsah?
Vizuální obsah a infografiky jsou obrovským trendem. Není to ale jen buzzword marketérů. Vizuály milují i zákazníci. Například na Twitteru mají příspěvky s obrázkem o 150 % více retweetů.
Agentura Venngage se zeptala více než 300 marketérů, jak loni pracovali s obrázky a vizuálními materiály obecně:
- Vizuální obsah zažil oproti roku 2015 velká boom – o 130 %
- Více než polovina marketérů používá nějaký vizuální materiál takřka v každém sdělení.
- 60 % považuje vizuály za nezbytnou součást marketingové strategie
- 57 % utratí za vizuály čtvrtinu a více rozpočtu na marketingu.
Jaký vizuální obsah je podle marketérů nejúspěšnější?
Statistiky považovaly za úspěch obsah, který dosáhl nejvyšší míry zapojení uživatelů. Jaký obsah z tohoto seznamu používáte vy?
- Infografiky a originální obsah (41 %)
- Grafy a vizualizovaná data (26 %)
- Video (20 %)
- Fotografie z fotobank (8 %)
Čísla mluví jasně: má smysl se věnovat autorskému obsahu. Pro porovnání nejpoužívanější obsah jsou fotografie z fotobank a infografiky. Infografiky mohou být věcné třeba v případových studiích nebo zábavné. Třeba infografika o cestování AITOMáků sice nesouvisí s vývojem webů, ale naši fanoušci na Facebooku hrozně bavila.
Vyberte si data, která jsou zajímavá, vyberte vhodné téma a zkuste si, jak bude infografika fungovat vám.
Triky grafika, aby to infografice slušelo:
1. Držte se jeden typ fontu
Existují tři základní rodiny písma: patkové, bezpatkové a displejová. S každým se pracuje trochu jinak. Zvolte si písmo, které reflektuje vaše téma. Patková a bezpatková se hodí na vážná témata, displejové fonty jsou kreativnější a hodí se spíše na odlehčení.
Vyberte si jednu rodinu a té se držte. Můžete využít i více fontů z jedné rodiny, ale v jednoduchosti je krása.
2. Slaďte celou infografiku
Slaďte celkovou šablony, písmo, ikony. Ideálně si předem vytvořte paletu – jakýsi osobní manuál. Udržíte si tak s jistotou stejný styl během práce.
3. Zvolte kontrastní barvy
Infografika se často sdílí jako obrázky. Musí být tedy čitelná i při nižším rozlišení. Podívejte se na obrázek níže, jak dobře se písmena čtou:
© Venngage
Tipy od designérů nástroje Venngage:
© Venngage