Letos jsme přihlásili 10 projektů. Celkem si odnášíme 3 medaile.
Triumfovali tyto projekty:
v kategorii Obchod a služby |
v kategorii Gastronomie |
v kategorii IT |
Tento rok jsme se zaměřili hlavně na technické SEO. Všechny weby se proto načítají na protokolu HTTPS a HTPP/2 – všechny weby jsou šifrované a vaši komunikaci s nimi nemohou napadnout hackeři. Zapracovali jsme se také na optimalizaci a zrychlení načítání obrázků. To ocení vyhledávače i vy, když si naše stránky prohlížíte na mobilu.
„Podobné soutěže jsou neocenitelná zpětná vazba pro náš vývojářský tým. Tipy odborníků z poroty pravidelně zapracováváme. Je to pro nás další možnost, jak si rozšířit obzory.
Smysl ale má i pro naše klienty, kteří se o technologie tolik nezajímají. WebTop100 má značnou publicitu a renomé. Je to pro ně nejen doklad, že si vybrali správně, ale přinese také mediální pozornost jejich značkám,“ říká CEO AITOMu Jakub Provazník.
Čím zaujaly naše projekty?
Svijany: 2. místo v kategorii Firemní web/Gastronomie
„Takto nějak si představuji web pivovaru. Web má vzbuzovat chuť na pivo a na tradice, což jednoznačně splňuje. Velmi dobře působí proces výroby a suroviny piva – příjemné na čtení a prohlížení + dobové prvky společně s moderními prvky působí opravdu skvěle.“ Jakub Jordanidis o grafice
„Web má asi nejméně násilný formulář pro zadání věku uživatele. Titulní stránka makrofotografie chmele navozuje příjemnou atmosféru. Vizuální dojem úvodní grafiky je výborný. Zvolený font nadpisů ladí se zaměřením na kvalitu a tradici.“ Luděk Pikard o UX
Wamag: 2. místo v kategorii Firemní web/B2B
„Při otevření stránky je ihned poznat, že je zde nastaven směr vizuální komunikace, který navazuje na logo a rozvíjí ho. (…) Celkově je řešení pěkné a přehledné. Design upoutá moji pozornost a láká mě projít více stránek. Uživatelské rozhraní je řešené poměrně čistě a jednoduše, nepřekáží konzumaci obsahu ani navigaci napříč webem. Zvolené barevné schéma stránku dobře oživuje.“ Jan Patka o grafice
„Webová prezentace společnosti WAMAG představuje velice komplexní problematiku, přesto je vysvětlena stručně a pochopitelně. Proti textům nemám výhrad, považuji je za velmi povedené (…). Ukázková je i HP, kde se mi líbí využití slideru k představení sekcí, kvantifikace úspěchů společnosti, karta s kompetencemi i naznačená oborová řešení s pomocí piktogramů. Právě s přihlédnutím k informační rozsáhlosti, kterou web pokrývá, považuji jeho textaci za jednu z nejlepších mezi soutěžními weby v dané kategorii.“ Petr Michl o obsahu (obsah si ve Wamagu připravovali sami, my jsme pouze korigovali rozsah a informační strukturu).
„Web je po technické stránce dobře zpracován, má docela dobře optimalizované obrázky, působí svižně, posílá důležité bezpečnostní HTTP hlavičky, používá HTTP/2.“ Martin Mayer o technickém řešení
Techsoft: 3. místo v kategorii Firemní web/IT
„Web je z technického hlediska velmi povedený. Potěšilo mě, že běží pouze na zabezpečeném protokolu HTTPS a že posílá nadprůměrný počet tzv. bezpečnostních hlaviček. Web se také umí přizpůsobit mobilním zařízením a jejich malým displejům. Navíc se načítá rozumně rychle.“ Michal Špaček o technickém řešení
„Vizuálně příjemné řešení úvodní stránky s jasným sdělením, čím se firma zabývá. Jednoduchá hlavní navigace a odkazy na klíčové stránky: Portál, Podpora a Poptávka. Stránka obsahuje vše důležité. Hlavní menu označuje právě navštívenou sekci. Úvodní část každé podstránky shrnuje nabídku a další část stránky ji dále rozvádí a upřesňuje. Vhodně zvolená typografie i vkusné a kvalitní fotografie podporující činnost firmy“ Luděk Pikard o UX
„Velmi jednoduše a přehledně řešený web, na kterém se návštěvník rychle zorientuje a najde všechny potřebné informace. Navigace je velmi přímočará, nemate uživatele zbytečně složitou strukturou. Návštěvník je proto vždy veden jasným směrem a stále má představu o tom, kde se na webu nachází.“ Petr Krčmář o obsahu
O soutěži WebTop100
WebTop100 je největší česká soutěž digitálních projektů. Odborná porota hodnotí 4 základní aspekty každého webu: user experience, grafiku, technické řešení a obsah. Slavnostnímu vyhlášení předchází konference, na které se prezentují případové studie nejúspěšnějších českých projektů, trendy a inovace.