Jaký nástroj na mailing si vybrat?

Výběr vhodného nástroje na mailing je zásadní rozhodnutí. Jenže podle čeho si vybrat? Všechny nástroje dnes umí takřka totéž?!

Do našeho před výběru se dostali díky příznivé ceně nebo na doporučení tyto nástroje: Ecomail, MailChimp, MailerLite, Mailjet, SendgridSmartEmailing.

Ecomail Mailchimp MailerLite Mailjet Sendgrid SmartEmailing
Zdarma do 100 kontaktů 2000 kontaktů 1000 kontaktů 6 000 kontaktů 30 dní trial 200 kontaktů
Cena za 10 000 kontaktů od:750 Kč (cca 29$)
do: 1 425 Kč (cca 58$)
75 $ 35 $ 7,49 $ 9,95 $ 2 400 Kč (cca 95$)
Počet odeslaných emailů v ceně 30 000 bez limitu bez limitu bez limitu 40 000 bez limitu
Typy přihlašovacích formulářů URL adresa
pop-up
kód pro vložení na web
URL adresa
pop-up
kód pro vložení na web
URL adresa
pop-up
kód pro vložení na web
landing page
tlačítko
Pop-up
kód pro vložení na web
API URL adresa
pop-up
kód pro vložení na web
Autoresend NE NE ANO NE NE NE
RSS kampaně NE ANO ANO NE NE NE
Drag&Drop editor ANO ANO ANO ANO ANO ANO
Lze editor textu WYSIWYG přepnout do HTML ANO ANO ANO NE NE NE
Předpřipravené šablony ANO ANO ANO NE ANO ANO
Propojení s Facebookem ANO ANO ANO NE NE  NE
Automatizace i ve verzi zdarma, pavouk i ve verzni zdarma, lineární i ve verzi zdarma, pavouk jen v placené verzi, lineární ? i ve verzi zdarma
lineární
A/B testování i ve verzi zdarma i ve verzi zdarma i ve verzi zdarma jen v placené verzi i ve verzi zdarma i ve verzi zdarma
Lze přeložit všechny formuláře do češtiny ANO ANO ANO NE NE ANO
Ověření domény Vložení speciálního kódu na server Verifikační kód přijde do e-mailu Vložení speciálního kódu na server Vložení speciálního kódu na server Vložení speciálního kódu na server Lze odeslat jen na základě potvrzení e-mailu, doporučují vložení speciálního kódu na server
Podpora chat v reálném čase odpověď do 24 hodin chat v reálném čase odpověď do 24 hodin odpověď do 24 hodin Reaguje v řádu minut
Možnosti importu kontaktů CTRL+C &CTRL+V
import souboru .csv
import excelu
import za asistence podpory
přidat kontakty jednotlivě
CTRL+C & CTRL+V
import souboru .csv
přidat kontakty jednotlivě
CTRL+C & CTRL+V
import souboru .csv
přidat kontakty jednotlivě
CTRL+C & CTRL+V
import souboru .csv
import souboru .csv
přidat kontakty jednotlivě
CTRL+C & CTRL+V
import souboru .csv
přidat kontakty jednotlivě
Lze zrušit potvrzení e-mailu (opt-in) ANO NE ANO NE NE ANO
Náročnost pro uživatele snadné snadné snadné náročné náročné středně obtížné

Nástroje mají mnoho společného. Všechny dnes disponují drag&drop editorem a editorem WYSIWYG (What You See Is What You Get). Méně samozřejmé je, že můžete úpravy přepnout do  HTML a nakódovat si specifickou úpravy.

Všechny nástroje umožňují API napojení. Některé umožňují integraci s e-shopy a CRM systémy. Protože to ale nevyužíváme, v našem srovnání to nenajdete.

Ecomail

Jedná se o český nástroj a máme pro něj jen slova chvály. Je velmi jednoduchý na ovládání. Umožní nastavit vše potřebné. Výhodou je možnost zvolit si tarif podle toho, jaké funkce využíváte.

Jako jediný nástroj nám poslal osobní uvítání s nabídkou pomoci.

Co se nám líbí

  • Český nástroj
  • Automatické skloňování jmen (to zahraniční nástroje nikdy umět nebudou)
  • Nastavení automatizací podle svátků
  • Možnost chatovat s podporou (reaguje v řádu minut)
  • Přehledné schéma v automatizaci
  • Z jednoho administrativního rozhraní lze posílat i SMSky
  • Pokročilé reporty s click mapou, demografickými a technickými údaji
  • Lze vytvořit agenturní účet a pod ním přehledně srovnat i vícero projektů

Co se nám nelíbí

  • Menší možnosti formátování nadpisů v editoru, například řádkování lze nastavit jen v kódu (nicméně podle podpory už nyní pracují na odstranění tohoto nedostatku)
  • Nemáte možnost zvětšit tlačítka na sociální sítě
  • Omezené možnosti exportu reportu

Jak se s Ecomail pracuje

 

 

Mailchimp

Mailchimp a jeho opičák Freddie jsou ve světe mailingu pravými ikonami. Není divu, nástroj je dokonale jednoduchý i pro laiky.

Co se nám líbí

  • Správa šablon a obrázků i mimo newslettery
  • Velké množství předpřipravených šablon
  • Možnost implementovat průzkumy a ankety pomocí merge tagů
  • Dobré nastavení exportu
  • Nástroj má velmi komplexní návody na Knowledge Base
  • Pokročilé reporty s click mapou, demografickými a technickými údaji

Co se nám nelíbí

  • Dražší nástroj
  • Nemožnost vypnout opt-in
  • Jen lineárně řešení automatické kampaně – nastavení složitější kampaně je nepřehledné
  • Automatizace je jen v placené verzi

Jak se s Mailchimpem pracuje

 

 

MailerLite

MailerLite vypadá jako sourozenec Mailchimpu. Mají velmi podobné administrativní rozhraní. Je uživatelsky přívětivé – okamžitě se zorientujete a víte kam kliknout.

Co se nám líbí

  • Možnost tvořit landing page
  • Možnosti pro adresáty – například vypnutí opt-in, odhlášení ze všech newsletterů najednou
  • Lze nastavit roli admina na míru
  • Funkce Auto-respond (= automatické zaslání upozornění na newslettery, které uživatel neotevřel)
  • Možnost chatovat s podporou (reaguje v řádu minut)
  • Přehledné schéma v automatizaci
  • Pokročilé reporty s click mapou
  • Možnost vytisknout report s vybranými metrikami
  • Možnost exportovat newsletter v PDF
  • Možnost vytisknout report s vybranými metrikami

Co se nám nelíbí

  • Pokud využijete předpřipravenou šablonu, lze upravit jen obsah, ale už ne přidat například další pole
  • Jakmile jednou vyberete šablonu už se nelze vrátit a změnit ji
  • Nelze spravovat obrázky
  • Pokud jste zvyklí na Mailchimp, nebude vám vyhovovat, jak se tvoří šablony – v podstatě nastavujete barevné schéma. Jakmile si zvyknete, nepředstavujete to nejmenší komplikaci.
  • Nemá podmínkové tagy
  • Pod jedním účtem nemůžete mít databáze k několika projektům – umí totiž vytvořit jen 1 odhlašovací formulář na 1 účet

Jak se s MailerLite pracuje

 

 

Mailjet

Tento nástroj skončil na 4. místě jen kvůli nižší ceně. Většina funkcí je dostupná jen v placené verzi. Od předchozích se výrazně liší administrativní rozhraní, je méně přehledné a výrazně hůře se s ním pracuje.

Co se nám líbí

  • Možnost aktivovat si trial verzi a nástroj si vyzkoušet
  • Nízká cena

Co se nám nelíbí

  • V nástroj nelze přeložit odhlašovací stránku do češtiny
  • A/B testování, automatizace a segmentace je dostupná jen v placené verzi
  • Neumí RSS kampaně
  • Nemá integrovaný nástroj na úpravu obrázků
  • Nepřiřazuje automaticky UTM parametry pro vyhodnocení návštěvnosti
  • Jediný typ automatické kampaně (welcome mail, kampaně na základě data “coming soon”)
  • Automatizace je jen lineární podobně jako v MailChimpu – umí jen posílat e-maily za sebou s časovým odstupem
  • Nemá “likovací tlačítka” jen sdílecí
  • Při posílání našich AITOMovin selhávalo rozdělení newsletteru do 2 sloupců

Jak se s Mailjetem pracuje

 

 

Sendgrid

Nástroj se nám nelíbil vůbec. Administrativní rozhraní je nepřehledné, některé funkce prakticky nedostupné. Nástroj jsme pro jeho nedostatky z interního testování nakonec vyřadili úplně.

Co se nám líbí

  • Možnost aktivovat si trial verzi a nástroj si vyzkoušet

Co se nám nelíbí

  • Není možné Wysiwyg upravovat v kódu
  • Není možné přebarvovat podklad různých polí
  • Neumí RSS
  • Není možné propojit s FB
  • Nemá klasické přihlašovací formuláře, přihlášení lze nastavit jen s programátorem přes API
  • Nemá integrovaný editor obrázků
  • Automatické kampaně jsme nenašli v administraci

Jak se se Sendgridem pracuje

 

SmartEmailing

Jedná se o český nástroj. Na první pohled je nástroj velmi přehledný, na druhý už ale v porovnání s jinými nástroje začne být složitý.

Systém je postavený na práci se šablonami. Musíte si dát pozor, abyste si vybrali napoprvé šablonu, která odpovídá vašim představám. Každá šablona má totiž používá jen některé typy obsahu (například existují 3 různé druhy tlačítek). Na první pokus jsme si vybrali šablonu s menším množství prvků. Tato šablona nám například neumožnila zarovnat tlačítko na střed.

Zásadní problém jsme zaznamenali při registraci. Dlouho trvalo, než jsme obdrželi přihlašovací údaje (kvůli příliš striktnímu spamovému filtru na našem serveru). Budete-li mít stejný problém, buďte trpěliví, spamový filtr první e-mail kontroluje třeba hodinu a další již chodí bez problémů.

Co se nám líbí

  • Český nástroj
  • Nastavení času odeslání podle preferencí uživatelů (vyhodnocuje podle historických údajů v databázi)
  • Možnost vytvořit si dotazník (z testovaných nástrojů to umí ještě Mailchimp)
  • Nástroj sám umí skloňovat a doplnit si oslovení
  • Z jednoho administrativního rozhraní lze posílat i SMSky
  • Přehledné reporty s technickými údaji
  • Možnost porovnávat výsledky kampaní mezi sebou)
  • Možnosti exportů (PDF, různé výstupy do csv.)

Co se nám nelíbí

  • Drahý nástroj
  • Nelze začít s prázdnou stránkou, vždy musíte vycházet ze šablony a tu si v editoru upravit
  • Chybí editor obrázků
  • Nelze měnit velikost obrázků
  • Šablona má jeden typ oddělovače, který nelze měnit (například tečkovaný na plnou čáru)
  • Při vložení prázdného prostoru nelze upravit velikost volného prostoru
  • Nelze formátovat tlačítka (velikost ohraje, zaoblení rohů apod.)
  • Dlouho trvalo zaslání přihlašovacích údajů
  • Při import databáze musíte zodpovědět otázky ohledně původu databáze. Včetně toho, zda máte IP adresy kontaktů. Myslíme, že pro laik tyto informace mít nebude.
  • Složité nastavení automatizací.
  • V rámci jedné automatické kampaně, nelze poslat vícero e-mailů, každý musíte nastavit zvlášť.
  • Po registraci vám systém nabídne drahý školící program, ačkoli má velmi dobrou nápovědu zdarma.

Jak se s SmartEmailing pracuje

 

 

Vítězné pořadí

Porovnávali jsme běžné funkce i cenu. Za nás je vítězné pořadí:

  1. MailerLite – protože je to velmi přehledný nástroj, který mám maximum funkcí i v bezplatné verzi
  2. Ecomail – velké plus za český nástroj, je přehledný, nabízí vše, co běžně potřebujete.
  3. MailChimp – uživatelsky příjemný známý opičák, jeho velkou slabinou je ale cena
  4. SmartEmailing – je drahý, méně přehledný
  5. MailJet – je sice nejlevnější, ale uživatelsky náročný, celou řadu funkcí si musíte zaplatit nebo je nemá vůbec
  6. Sendgrid – za nás je to velmi nepřehledný nástroj, který toho prostě umí moc málo

Pojďme posunout vaše podnikání

Začínáme bezplatnou konzultací